Avatar billede rexon Nybegynder
12. august 2008 - 17:58 Der er 6 kommentarer

IP adresse konflikt

Hej
Jeg har en D-link dir615 router, og et d-link 2100ea access point.
Mit access point kører jeg som en repeater, men der opstår et problem.

Når jeg så får en computer til køre igennem mit acess point(repeater), skriver windows at der er opstået en ip adresse konflikt.

Og jeg har efterhånden forsøgt mange ting for at løse problemet:
- Tjekket at alle computere får en IP-adresse automatisk
- Opgradere firmware
- Tjekket at routeren kører som DHCP
- Har forsøgt at ændre IP-en på AP'en.
- Genstartet / restartet begge dele

Men uden held.

Er der andre ting som jeg kan prøve? Er helt lost.

På forhånd tak.
Avatar billede osigaard Nybegynder
12. august 2008 - 18:26 #1
D-link 2100ea access point, får vel ikke IP-adresse tildelt af D-link dir615 router ??
D-link 2100ea access point, skal have eb fast IP-adresse i samme IP-adresserum som,
D-link dir615 router, men dog ikke en IP-adresse i den pulje, som DHCP uddele af.

Eks. D-link dir615 har IP 192.168.2.1, så giv D-link 2100ea IP 192.168.2.2 og lad DHCP uddele puljen f.eks. 192.168.2.100 - 192.168.2.150
Avatar billede rexon Nybegynder
12. august 2008 - 18:37 #2
- Nej access point har en fast ip 192.168.0.50 self. samme med router 192.168.0.1
- Puljen som DHCP på Dir615 uddeler af ligger mellem 192.168.0.100 - 192.168.0.200 så det kan jeg også sig nej til.

:(
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
12. august 2008 - 20:50 #3
Jeg kan sgu heller ikke se at du skulle kunne gøre andet! Faktisk burde du også kunne lade accesspunktet trække ip automatisk - det burde ikke have noget at sige, så registrere routeren jo blot at den er optaget og tildeler den ikke til nogle af computerne... og så lade computerne trække ip automatisk også! og så burde det jo virke!

Jeg har i hvert fald tit sat accesspunkter til at trække ip selv fra dhcp poolen og det finder routerne selv ud af...
Avatar billede rexon Nybegynder
12. august 2008 - 21:33 #4
Ja men har også prøvet denne løsning, og har overhovedet ingen forståelse for hvorfor fejlen overhovedet opstår.

Den opstår også når der kun er 1 computer online :S
Avatar billede rexon Nybegynder
12. august 2008 - 21:34 #5
Andre forslag
?
Avatar billede it-dk Nybegynder
14. august 2008 - 17:07 #6
Har du evt prøvet ikke at have dhcp slået til så det kun er routeren der tildeler ip?