Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
12. august 2008 - 17:43 Der er 1 kommentar

AS3 addEventListener spørgsmål

Jeg bruger en addEventListener til at kalde en openPopup function således:

function openPopup(e:MouseEvent) {
    trace("popup called");
}

carContainer.readmore.addEventListener(MouseEvent.CLICK, openPopup);

... men jeg vil gerne være i stand til at sende yderligere data til openPopup, noget i stil med:

function openPopup(e:MouseEvent, letter) {
    trace("popup");
    trace("letter = "+letter);
}

carContainer.readmore.addEventListener(MouseEvent.CLICK, openPopup("b"));

... det virker desvære ikke, nogen der kan hjælpe?
Avatar billede maqhem Nybegynder
12. august 2008 - 20:39 #1
Oh yes, dén har vi nok alle siddet med mindst én gang før. Lav det som en egenskab på dit carContainer-objekt. Er din klasse dynamic, så tilføjer du bare egenskaben hvor du oprettede dit objekt:

carContainer.letter = "b";

Og læser den igen:

function openPopup(e:MouseEvent, letter) {
    trace("popup");
    trace("letter:", e.target.letter);
}

Og hvis det er en variabel, der bare skal parses til funktionen, og som ikke har aftag i et det specifikke objekt, der dispatcher din event, så bare lav det som en variabel ved siden af. Den kan jo godt læses af funktionen.