Avatar billede itmouse Nybegynder
12. august 2008 - 11:36 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

PHP side åbning fra HD

Jeg har som så mange andre installeret Firefox.
Jeg har lavet en hjemmeside og har altid haft det problem i IE, at jeg ikke kan åbne mine .php sider uden at den vil downloade siden istedet.
Jeg har så benyttet FF til at hurtigt lige kunne se om mine div bokse osv. er de rigtige steder, og dermed åbende mine .php sider i FF uden problemer.
Dette er nu lige pludselig ophørt og igennem mine mange mdr. uden problemer kan jeg nu konstatere, at mine .php sider hverken kan åbnes i IE eller FF.

Dog skal det siges, at når siden er uploaded til mit webserver, så er der ingen problemer, det er kun når jeg åbner dem fraHD'en af...

WHY?
Avatar billede w13 Novice
12. august 2008 - 11:37 #1
Fordi du ikke har en PHP-fortolker installeret på din computer. Så simpelt er det. =)
Avatar billede itmouse Nybegynder
12. august 2008 - 11:46 #2
Det er ikke det der er problemet, jeg er klar over at jeg ikke kan se mine php scripts på siden, men opsætningen i hvordan mit CSS virker, plejer fint at virke.
Avatar billede w13 Novice
12. august 2008 - 11:48 #3
Ok. Jeg kan ikke forklare, hvorfor du pludselig ikke kan i FF længere (du har ikke opdateret til en nyere version?), men det er helt normalt ikke at kunne se siderne i IE.
Avatar billede janpolsen Nybegynder
12. august 2008 - 12:00 #4
Hvilket program har du associeret med dine PHP-filer?

Prøv at gå ind i FFs indstillinger under "Applications" og find PHP og se hvad der står under "Action"...
Avatar billede itmouse Nybegynder
12. august 2008 - 12:10 #5
Mine .php filer er associeret med Dreamweaver.
Når jeg skal afprøve det normalt, højreklikker jeg og vælger så bare at åbne med FF.
Avatar billede w13 Novice
12. august 2008 - 12:11 #6
Også når du ser under "Action" i FF's indstillinger?
Avatar billede itmouse Nybegynder
12. august 2008 - 13:11 #7
Som jeg kan se, står der slet ikke noget med .php under actions..
Avatar billede janpolsen Nybegynder
12. august 2008 - 13:35 #8
Hvad står der så ved "application/unknown"?
Avatar billede itmouse Nybegynder
12. august 2008 - 17:08 #9
Hvad ville den option hedde nu hvor jeg kører dansk sproget FF?
Avatar billede itmouse Nybegynder
12. august 2008 - 17:09 #10
Avatar billede itmouse Nybegynder
12. august 2008 - 17:14 #11
Hey, wuhu. Jo det gjorde det sku'!

Problem løst, hvis man går ind og sletter mimeTypes.rdf:

c:\Documents and Settings\Brugernavn\Application\Data\Mozilla\Firefox\Profiles\enunderligmappe\mimeTypes.rdf

Så opretter den selv en nu og resetter nærmest filen, så mit problem er løst.
Avatar billede janpolsen Nybegynder
12. august 2008 - 19:46 #12
Jeg tror nu ikke det havde været nødvendigt med at slette alle indstillingerne for filtyperne, men hvis det virker nu og du er glad for det, så er alt godt :).
Avatar billede itmouse Nybegynder
13. august 2008 - 16:26 #13
Yep, bare læg nogle svar
Avatar billede w13 Novice
13. august 2008 - 16:46 #14
Her kommer et fra mig, hvis jeg hjalp. =P
Avatar billede janpolsen Nybegynder
13. august 2008 - 21:26 #15
:)
Avatar billede w13 Novice
13. august 2008 - 21:34 #16
Hov, det gør der nu. =)