Avatar billede ulle55 Nybegynder
11. august 2008 - 12:05 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

listbox og mysql database.

Jeg har en listbox, som er koblet sammen med en mysql database.

Når jeg trykker på et af de emner som kommer frem i listboxen, kan jeg godt få nogle lables til at opdatere, men jeg har en knappe som skal vises, hvis værdien er noget bestemt.

Hvordan kan jeg det?

Er spørgsmålet forstået???
Avatar billede annxii Nybegynder
11. august 2008 - 16:51 #1
placér knappe i designeren, sætte dens Visible-property til FALSE og i den metode hvor du opdaterer dine labels sætter du bare en kode lignende følgende:

if(*variable* == *værdi*)
    this.*knapnavn*.Visible = true;
else
    this.*knapnavn*.Visible = false;

hvis det ikke er det du skal bruge så har jeg alligevel ikke forstået spørgsmålet ;)
Avatar billede annxii Nybegynder
11. august 2008 - 16:54 #2
ja den kommentar oven over skulle så have været postet som et svar så nu svarer jeg med en kommentar i stedet for..............
Avatar billede ulle55 Nybegynder
12. august 2008 - 17:30 #3
Kan man ikke bruge en label som "variable", altså læse indholdet af en label?
Avatar billede annxii Nybegynder
12. august 2008 - 19:06 #4
når du siger at du opdaterer nogle labels går jeg ud fra at du gør brug af Text-property på labels, der både kan hentes og gemmes. Hvis vi siger at din label hedder "label1" kan du bruge dennes tekst som variable ved bare at skrive label1.Text der hvor variabelen skal være. I eksemplet fra før ville det se sådan ud:

if(label1.Text == *værdi*)
    this.*knapnavn*.Visible = true;
else
    this.*knapnavn*.Visible = false;
Avatar billede ulle55 Nybegynder
13. august 2008 - 09:11 #5
Jeg har lige et tillægs spørgsmål, det er nok rimelig simpel.

Hvordan skriver man en label ud sammen med almindeling tekst?

eks
messagesbox.Show("Svaret er" label1, "svar");
Avatar billede annxii Nybegynder
13. august 2008 - 14:50 #6
messagesbox.Show("Svaret er " + label1.Text);