Avatar billede keniel Nybegynder
11. august 2008 - 10:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

GIMP 2 på dansk.

Jeg er bosat i Finland, og har forsøgt at downloade GIMP 2 på dansk. Programmet kommer godt nok - men på finsk!!! Hvordan får jeg det på dansk?
Jeg har prøvet med zip, exe etc. men hele tiden kommer det på finsk.
Avatar billede ebea Ekspert
11. august 2008 - 11:10 #1
Avatar billede ebea Ekspert
11. august 2008 - 11:12 #2
ooops!  Det var det forkerte Link.  Dette herunder skulle stemme.

http://programmer.downloadcentral.dk/?GIMP2.4.0/Billedbehandling/Multimedie/571
Avatar billede keniel Nybegynder
11. august 2008 - 20:30 #3
Prøvede at hente GIMP fra det link du gav, men STADIG kommer det på finsk.
Findes der nogen dansk sprogfil eller en anden måde hvorpå jeg kan få programmet til at tale DANSK?
Avatar billede double-g Juniormester
12. august 2008 - 19:44 #4
Under installationen vælger GIMP automatisk samme sprog som styresystemet på computeren. Du kan dog ændre det manuelt:

http://docs.gimp.org/en/gimp-fire-up.html#gimp-concepts-running-language
Avatar billede keniel Nybegynder
14. august 2008 - 16:11 #5
Jeg har Dansk styresystem, og Vista...
Gik på dit link, men desværre er der hvordan man skifter i XP, men ikke i Vista.
Prøvede at finde samme i Vista, men desværre forgæves. Nogen ide?
Avatar billede double-g Juniormester
14. august 2008 - 19:32 #6
Ifølge http://www.gimptalk.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=32418&p=234376 så skulle det tvinge GIMP til at snakke dansk hvis du går ind under

C:\Programmer\GIMP-2.0\share\locale

og sletter alle andre sprog end dansk.

OBS !! jeg har ikke testet om det virker, så det er nok en god ide at nøjes med at flytte filerne i første omgang.
Avatar billede keniel Nybegynder
17. august 2008 - 21:55 #7
Tak for tipset, double-g. Det virker så langt, at nu er sproget engelsk - hvilket er bedre end finsk. Dog ville det være det bedste, hvis det vat på dansk. Har du en ny ide eller skal jeg lade "mig nøje"?
Avatar billede double-g Juniormester
18. august 2008 - 21:08 #8
Hvis den snakker engelsk, så har du fjernet alle mapper undtagen den der hedder "en"

Jeg vil tro at dansk ligger i mappen der hedder noget i retning af "da"
Avatar billede keniel Nybegynder
04. september 2008 - 18:26 #9
Jeg har den fil der hedder "Da" i den mappe, hvor den engelske ligger. Jeg gar også prøvet at slette den engelske, uden held - stadig engelsk.
Avatar billede keniel Nybegynder
29. september 2008 - 15:13 #10
Jeg er blevet i vane med programmet på engelsk, så jeg lukker spørgsmålet ned.
Tak for jeres forsøg på at hjælpe.