Avatar billede henriktha Nybegynder
10. august 2008 - 19:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Radio og tekst felt validering ?

Jeg har 2 radio buttons og 1 tekst felt på 1 side

jeg vil have det så hvis man vælger radio button "Nej" skal man kunne trykke submit.

Og hvis man trykker radio button "Ja" skal man også udfylde tekst feltet.

Samtidig må den gerne automatisk checke radio "Ja" af hvis man skriver noget i tekst boksen.

Nogen der fik fat i den og kan hjælpe ??? :-)
Avatar billede dkfire Nybegynder
10. august 2008 - 22:44 #1
Lyder som noget javscript du skal have fat på.
Husk på, php afvikles på serveren og har ingen kontrol over hvad der sker når html kode vises i en browser.
Avatar billede tjaz Nybegynder
11. august 2008 - 01:21 #2
Hvis du kun er interesseret i en løsning for php er skulle det her gerne virke (ikke testet dog):

<form action="" method="post">
<input type="radio" name="enRadioBtn" value="Ja" /> Ja
<input type="radio" name="enRadioBtn" value="Nej" /> Nej
<input type="text" name="JaText" />
<input type="submit" name="submit" value="Ok" />
</form>

<?
if($_POST["submit"])
{
if($_POST["enRadioBtn"] == "Ja" && !$_POST["JaText"])
  echo 'Du skal skrive en besked når du vælger ja.';
else
  echo 'Tak for din besvarelse.';
}
?>

Hvis boksen hvor man kan skrive i først skal komme frem når man vælger "Ja" og evt forsvinde igen når man vælger "Nej" skal du have fat i noget javascript/css. Det er dog ret simpelt. Kig på "block" og "none".
Avatar billede tjaz Nybegynder
11. august 2008 - 01:22 #3
der er selvfølgelig tale om "display: block" og display: none" i CSS
Avatar billede henriktha Nybegynder
11. august 2008 - 11:01 #4
Jeg har valgt en javascript løsning, spørgsmålet kan følges her
Avatar billede olebole Juniormester
12. august 2008 - 22:55 #5
<ole>

- og det var her:
    http://www.eksperten.dk/spm/841135  =)

/mvh
</bole>