Avatar billede megahof Nybegynder
10. august 2008 - 17:37 Der er 6 kommentarer

Hvordan virker en Kensington VGA dock

Jeg står overfor at ville købe en bærbar, faktisk en Dell XPS M1330. Jeg vil gerne kunne sætte den i en Dock hjemme på skrivebordet og benytte ekstern skærm, mus og tastetur.

Jeg kan se den er kompatibel med en Kensington VGA Dock og har da også set nogle flotte billeder dock'en, men hvordan virker skidtet? Der er ikke nogen universalport på den bærbare, hvor al information kan sendes igennem, så hvordan kan jeg få koblet bærbar og dock sammen, det kan vel ikke passe jeg skal sætte stik imellem dock og bærbar, så kunne jeg jo lige så godt sætte det rigtige skærmstik direkte i den bærbare?..

Link til dock:

http://www.computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=TLBKE0012&kat=pc-pda&subkat=pc-pda6&nav1=PC-PDA&nav2=pc-pda6
Avatar billede leif Seniormester
10. august 2008 - 17:40 #1
Som der står i produktbeskrivelsen:
Kensington Notebook Expansion Dock with Video - USB dockingstation

Så vil jeg tro det er via USB
Avatar billede megahof Nybegynder
10. august 2008 - 17:44 #2
Kan det virkelig lade sig gøre at køre både,
Mus
Tastatur
Netværk
Skærm
Evt. anden hardware

...over ét USB-stik? Jeg er klar over det selvføleglig kan blive meget belastet, men kan det overhovedet lade sig gøre?

Kan man sende videosignalet over USB?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2008 - 17:46 #3
Ja, men det er ubrugeligt til andet end word/excel/mail og i den dur.
Spil/film kan ikke overføres hurtigt nok via USB til det kan bruges til noget fornuftigt.
Avatar billede megahof Nybegynder
10. august 2008 - 18:31 #4
Tja, jeg tror ikke det er løsningen for mig, men er der nogen der smider et svar, så giver jeg gerne 200 point..
Avatar billede leif Seniormester
10. august 2008 - 18:35 #5
Det er ikke løsningen hvis det skal bruges til Spil, men til "kontorbrug" er det normalt fint nok.

Ingen point til mig
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2008 - 20:03 #6
Kommenterede bare videre, så heller ikke point her :)
Behold dem ;)