Avatar billede thepoem Nybegynder
09. august 2008 - 21:32 Der er 5 kommentarer

Simpel "Login box", som ikke virker optimal

Hejsa
Jeg sidder med en side, hvor man i en box indtaster et "password".
Dette password er reelt siden, som åbnes herefter:
<script type="text/javascript">
function gotoPage(){
window.location=document.getElementById('password').value+'.htm';
}
</script>
</head>
<p><font color="#FFFFFF">Enter password</font></p>
<input type="password" id="password" size="12">
<input type="button" onclick="gotoPage()" value="Login">
</body>

Problemet er at jeg 1) er en idiot til html/javascript og har lånt dette script, 2) gerne vil have at "password-filen" ligger i en anden mappe. Altså skal der indføres lidt kode, der peger ned i mappen f.eks. Foto...
Jeg er fotograf og uploader albums til min hjemmeside, men vil gerne, på en simpel måde, sikre at det kun er dem der har det oplyste "password" der kommer ind på siden.

Hvordan pokker gør jeg dette. Jeg ved at det kun er få ord, der skal indsættes ovenfor, men som sagt er dette SLET ikke mit gebet!
Håber på hjælpe her.
Avatar billede olebole Juniormester
09. august 2008 - 22:02 #1
<ole>

window.location = "sti/til/mappen/foto/" + document.getElementById('password').value+'.htm';

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
09. august 2008 - 22:04 #2
- og i virkeligheden bør der stå:
    window.location.href = "sti/til/mappen/foto/" + document.getElementById('password').value+'.htm';

- og i eksemplet ligger mappen 'foto' i mappen 'mappen', som ligger i mappen 'til', som ligger i mappen 'sti', som ligger ved siden af den fil, scriptet ligger i  =)
Avatar billede thepoem Nybegynder
09. august 2008 - 22:57 #3
Hej Olebole
Tak for dit hurtige svar. Lige den hjælp jeg skulle bruge efter at have kæmpet med dette lille problem i 2 mdr....!
Point er veltjent!
Avatar billede olebole Juniormester
10. august 2008 - 00:30 #4
Selvtak, men du må meget undskylde ... det er altså et meget let spørgsmål, så det burde ikke udløse mere end 15 points  =)

Del pointene mellem os, så du selv får 85 og jeg 15  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
10. august 2008 - 00:46 #5
Btw: Hvis du skal op af den mappe, scriptet ligger i, og ned en mappe ved siden af, bruger du '../' pr. mappe du skal op.

Eksempel: To mapper op og ned i 'foto':
    window.location.href = "../../foto/" + document.getElementById('password').value+'.htm';