Avatar billede anderseiler Nybegynder
08. august 2008 - 18:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SQL: Hjælp til svær query

Hej

Jeg har brug for en hånd til en query. Det er et spørgeskema, hvor jeg har tre felter i min database:

Spørgsmål
Svar
SkemaID

Min database ser f.eks. sådan ud:

Spørgsmål          Svar        SkemaID
Hvor glad er du?    3          1
Hvor glad er du?    4          1
Hvor glad er du?    2          1
Hvorfor?            Derfor      1
Hvor sur er du?    3          1
Hvor sur er du?    1          1

Så skal jeg bruge en query der henter snittet af svarene hvor de er = tal, altså noget i stil med:

SELECT svar FROM db WHERE svar = numeric AND SkemaID='id' GROUP BY Spørgsmål

Noget i den stil tror jeg - håber én kan hjælpe med at få den færdig :)

På forhånd tak!

Mvh
Anders
Avatar billede neonman Nybegynder
13. august 2008 - 11:54 #1
vil skyde på det er nået i stil med dette

SELECT sum(svar) AS SvarSum, count(svar) AS SvarCount FROM db WHERE svar = numeric AND SkemaID='id' GROUP BY SkemaID LIMIT 1

når du har trukket den ud har du sum og count som du så tager din sum og diviere med din count, så vil du få gennem snittet ca. :0)

håber det hjælper
Avatar billede neonman Nybegynder
13. august 2008 - 11:55 #2
svar :0)