Avatar billede julle.p Nybegynder
08. august 2008 - 14:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

$email, hvordan?

Hej.

Jeg er ved at indsætte en php-form så en bruger på min hjemmeside kan kontakte mig.

Når beskeden er afsendt korrekt kommer man til et nyt vindue hvor der står at jeg hurtigst muligt vil vende tilbage bla bla bla...

Heri vil jeg gerne gentage den mail som brugeren har angivet. Jeg har prøvet med $email men det virker ikke lige...

Nogen som kan gennemskue det?

Koden kan downloades her:

http://www.rcoffroad.dk/kontakt.php
(klik på download her).

Hvis i foretrækker det kan jeg også sagtens indsætte koden her, men det flyder jo lidt.
Siden hvor koden ligger: http://www.rcoffroad.dk/kontakt_process.php

Håber i kan hjælpe.

Mvh Alex.
Avatar billede janpolsen Nybegynder
08. august 2008 - 14:39 #1
Prøv med $_POST['email']... Det er i hvert fald den variabel er bliver sat.
Avatar billede julle.p Nybegynder
08. august 2008 - 14:41 #2
Hej.

Tak for svaret.

Men det virker ikke. Siden er bare blank så :-S
Avatar billede janpolsen Nybegynder
08. august 2008 - 14:42 #3
Hvis $_POST['email'] virker og $email ikke virker, så er det fordi register_globals er slået fra på din server (hvilket er fornuftigt nok).

Det er dog kun på siden "kontakt_process.php" (som din form sender til), at variablen $_POST['email'] er kendt. Så hvis du redirecter fra den side og videre til en ny side, så kendes variablen ikke længere - og jeg tror lidt det er det du skriver omkring "et nyt vindue".
Avatar billede janpolsen Nybegynder
08. august 2008 - 14:44 #4
Prøv at smide <?php var_dump($_POST); ?> ind på din kontakt_process.php-side, der hvor email-adressen skal stå... Så kan du/vi i hvert fald se hvad der bliver sendt.
Avatar billede janpolsen Nybegynder
08. august 2008 - 14:44 #5
... og så må du nok forvente at modtage en del test-mails :)
Avatar billede julle.p Nybegynder
08. august 2008 - 14:56 #6
Altså det jeg mener med nyt vindue:

http://www.rcoffroad.dk/kontakt.php indtaster man sin email og besked. Når man trykker videre kommer man til et nyt vindue som altså er http://www.rcoffroad.dk/kontakt_process.php

I dette vindue ville jeg gerne gentage den mail der er blevet skrevet i http://www.rcoffroad.dk/kontakt.php

Kan det lade sig gøre ? :o)
Avatar billede janpolsen Nybegynder
08. august 2008 - 15:02 #7
Jeps, det kan SAGTENS lade sig gøre og jeg vil også umiddelbart mene, at $_POST['email'] burde indeholde netop den værdi.

Prøv at skifte
    HER SKAL EMAIL STÅ
ud med:
    '.$_POST['email'].'
i linje 72.

Din linje skal ende med at se ud som følgende:
$success_sent_msg='<p align="center"><strong>&nbsp;</strong></p>

                  <p align="center"><strong>Din besked er blevet afsendt korrekt.<br>

                  </strong>Jeg vender tilbage hurtigst muligt.</p>

                  <p align="center">En kopi er afsendt til: '.$_POST['email'].'</p>

          <p align="center"></p>';                  /* HER HER HER */
Avatar billede julle.p Nybegynder
08. august 2008 - 15:12 #8
Yes !!

Det virker... Tusind tak :-D Kanon kanon!

Hvis du vil have point må du lige smide et svar.
Avatar billede janpolsen Nybegynder
08. august 2008 - 15:13 #9
Velbekomme :)
Avatar billede julle.p Nybegynder
08. august 2008 - 15:14 #10
Ingen point?
Avatar billede janpolsen Nybegynder
08. august 2008 - 15:19 #11
Så prøver vi lige igen :)