Avatar billede deathblow Nybegynder
08. august 2008 - 13:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forhindre at programmer pop'er op og tager fokus

Hejsa,

Er ikke helt sikker på om jeg har fundet det rigtige forum at poste, men da mit problem er pga et program er programmeret til at "stjæle fokus" så tænkte jeg i måske vidste lidt om det.

Jeg spiller for tiden lidt poker på en side der hedder VC Poker. Mit problem er at den her side "stjæler fokus" hver gang det er min tur på et bord. Dvs hvis jeg spiller på f.eks. 4 borde, og er lige ved at indtaste en note eller måske skrive en bet størrelse jeg vil bette på et af bordene, så er det pludselig min tur på et andet bord og de noter jeg var i gang med at skrive på et bord, bliver nu pludselig skrevet i chatten på det bord hvor det nu er min tur. Det resulterer i at jeg skal tage musen og igen trykke på note felted før jeg kan skrive. Hvis jeg så er rigtig uheldig så bliver det min tur på et helt andet bord mens jeg skal til at fortsætte og jeg bliver endnu engang afbrudt.

Det er virkelig frustrerende og det irriterer mig grænseløst at et program kan "stjæle fokus" når det vil uden jeg kan gøre noget ved det.

Jeg har prøvet et AHK script der hedder "Keyboard redirect" (http://www.overcards.com/wiki/moin.cgi/KeyboardRedirect). Dette program virker "ok" men jeg er stadig ikke helt tilfreds da jeg stadig når at blive afbrudt uden det så tager fokus igen (og af og til er musen ikke på samme bord som jeg er ved at skrive på.

Så må spørgsmål er, kan man på en eller anden måde ophæve den programmering som gør at VC poker borde "stjæler fokus"? Er der blevet programmeret noget, ala en "popup blokker" som kan fortælle programmerne der "stjæler fokus" at det har de ingen rettigheder til?

Mvh

Anders
Avatar billede nva Praktikant
08. august 2008 - 13:26 #1
Avatar billede deathblow Nybegynder
08. august 2008 - 13:45 #2
Ah damn, det link der lød simpelthen så lovende at jeg virkelig troede det var svaret. Desværre virkede det Tweak UI fra microsoft ikke. Testede lige hurtigt og jeg blev stadig afbrudt desværre :/

Men tak for forsøget, det lød til det skulle virke, men de snu programmører fra VC poker har åbenbart fundet en smutvej!

Kom frisk med flere bud hvis der er nogen der har det, det går mig på nerverne og vil virkelig være dejligt at finde en løsning.

Mvh

Anders
Avatar billede deathblow Nybegynder
08. august 2008 - 14:05 #3
Har lige prøvet (http://pcsupport.about.com/od/windowsxp/ht/stealingfocus02.htm) uden held også, eller det vil sige det guiden sagde jeg skulle ændre i min registreringsdatabase var allerede korrekt. Æv :/
Avatar billede deathblow Nybegynder
12. august 2008 - 22:54 #4
Uskyldigt bump!

Kan det virkelig passe man kan programmerer programmer til at stjæle focus lige så tosset man vil og så er man bare hjælpeløs over for det?
Avatar billede deathblow Nybegynder
27. april 2012 - 14:25 #5
lukning af gammelt indlæg. Sorry hvis den bumper op på forsiden.