Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
08. august 2008 - 12:21 Der er 1 løsning

Fælles håndtering af en række combobokse i et Windowsprogram

I et eksisterende Windowsprogram har jeg en række combobokse og følgende Sub:

Protected Sub ComboChange(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
Dim SelBox As ComboBox = CType(sender, ComboBox)
Herefter kode til det der skal ske, når comboboksens selected ændres
End Sub

Jeg kan se, at Sub'en kaldes hver gang en af formens combobokse skifter indhold, men jeg kan ikke forstå, at det virker. Jeg mente, at der skulle en 'handles' på, men det er åbenbart ikke nødvendigt her??

Jeg har prøvet at eftergøre det i et andet Windowsprogram, men her virker det ikke før der kommer 'handles' på.

Kan I forklare, hvorfor det faktisk virker uden 'handles'??
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
08. august 2008 - 12:30 #1
Det gør det heller ikke - har lige fundet forklaringen!

I Main_load køres en funktion: ComboChangeEvent. I denne funktion tilføjes handlere i en loop:

Do While ReaderTopic.Read()
                Dim tmpControl As ComboBox = CType(Me.Controls.Find("s_" & ReaderTopic("TopicName"), True)(0), ComboBox)
                AddHandler tmpControl.SelectedIndexChanged, AddressOf ComboChange
Loop

og disse tages fra en styrende databasetabel. Dvs. at indexændring på alle combobokse vil pege på sub'en ComboChange.