Avatar billede legut Nybegynder
08. august 2008 - 10:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tage kundenummer med og til ny formular

Jeg har brug for hjælp til at tage kundenr med over i en ny formular.
Jeg har en formular hvor jeg indtaster oplysninger om en kunde. her bliver et kundenr genereret. Fra denne formular skal jeg så kunne trykke på en knap der åbner den formular hvor man indtaster salget. I denne salgsformular er der en comboboks med alle kundenumrene. mit spørgsmål er så hvordan man gør så at når man trykker på knappen at kundenummeret i indtastningen af salget er udfyldt med det kundenummer som lige er blevet genereret?
Avatar billede jensen363 Forsker
08. august 2008 - 10:56 #1
I formularens egenskaber er der mulighed for at benytte :

Link Master Fields
Link Child Fields
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2008 - 10:57 #2
du kan altid gemme en parameter og så bruge den igen, f.eks.

dim DitKundenr
docmd.close
docmd.openform "NavnPåSalgsformular"
form_NavnPåSalgsformular.DinComboboks = DitKundeNr
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2008 - 10:57 #3
Hej jensen!~)
Avatar billede jensen363 Forsker
08. august 2008 - 10:58 #4
Dvs. du skal have en inik "fællesnævner" i hver form, som du kan relatere data imellem
Avatar billede jensen363 Forsker
08. august 2008 - 10:58 #5
Hej spg :-)
Avatar billede juks Novice
08. august 2008 - 10:58 #6
lukker du den anden formular ?
ellers kan du bare sætte standardværdien i din comboboks i salgsformular  til kundenummer = form!kunder!kundenummer
Avatar billede jensen363 Forsker
08. august 2008 - 10:59 #7
Hvis du eksempelvis benytter een form med nestede tabstrips, kan du nemt og overskueligt have en forside med Kundeoplysninger, og en side 2 med salg o.s.v.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2008 - 11:03 #8
ang. 08/08-2008 10:57:03

du skal selvfølgelig fylde din parameter:
dim DitKundenr
DitKundenr = me.kundenummer
docmd.close
docmd.openform "NavnPåSalgsformular"
form_NavnPåSalgsformular.DinComboboks = DitKundeNr
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2008 - 11:05 #9
og apropos juks's bemærkning, så kan du jo referere direkte hvis begge formularer er åbne på samme tid. F.eks.

form_NavnPåSalgsformular.DinComboboks = me.kundenummer
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2008 - 11:07 #10
Du skal selvfølgelig sørge for at salgsformularen starter i en ny post, det kan du evt. gøre fra OpenForm kommandoen!~)
Avatar billede mugs Novice
09. august 2008 - 17:23 #11
Private Sub Kommandoknap27_Click()
Dim VARa As Long
VARa = Me.Felt1 'den frm og felt hvor kundenr bliver genereret
DoCmd.OpenForm "formular1" ' den nye frm du åbner
Forms!formular1!test = VARa ' det nye kundenr overføres til feltet test i den nu åbne frm
End Sub
Avatar billede legut Nybegynder
11. august 2008 - 09:57 #12
Til mugs.. Den virker helt perfekt

Til jer andre tak fordi i brugte jeres tid på mig
Avatar billede mugs Novice
11. august 2008 - 11:13 #13
Tak for point :o)