Avatar billede jpc1 Juniormester
07. august 2008 - 21:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kopier fra ark1 til ark2

jeg har oprette en navne adresse liste med noget forskelligt udført arbejde i ark 1 det ser således ud a2=navn b2=adresse c2=husnr d2=postnr e2=by f2=arbejde1 g2=arbejde2
så ville jeg gerne at hvis jeg skrev 1 i h2 så skulle navn,adresse,husnr,postnr,by blive kopiet til ark 2 det samme hvis jeg satte 1 i h4 skulle den kopier navn,adr,nr,postnr,by fra række4
Avatar billede sadia Nybegynder
07. august 2008 - 22:21 #1
du kan gør sådan her: hvis du har skrevet fx navn=a2 adresse=b2 husnr=c2 osv.
så ta' du musen fra a2 til g2 så bliver der 6 blå felter et hvidt så klikker du højre klik og kopier. Gå ned til ark2 og så ( der hvor du ville have den) fx mig siger vi a2-g2. ark2 og klik højre klik i a2 og så sæt ind
Avatar billede jpc1 Juniormester
07. august 2008 - 22:38 #2
Ja det er det jeg gør idag men jeg vil at hvis jeg sætter et 1 tal i kolonne h skal cellerne kopies til ark2
Avatar billede kabbak Professor
07. august 2008 - 23:47 #3
Sæt denne i arkets modul, den med adresserne.
den kopirer over på første tomme linje i ark2.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 8 And Target = 1 Then
        Range(Cells(Target.Row, 1), Cells(Target.Row, 6)).Copy Worksheets("Ark2").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
    End If
End Sub
Avatar billede jpc1 Juniormester
08. august 2008 - 06:36 #4
hej jeg er ikke super til dette hvad mener du med arkets modul det er lavet i exel
Avatar billede jpc1 Juniormester
08. august 2008 - 07:11 #5
nu har jeg fattet det højre klik på ark1 ind i vis programkode kopier formlen og så virker det men jeg har ikke fattet hvilken del i formlen der henviser til de forskellige kolonnerne
nu er det jeg vil gerne kopier fra kolonne A til P når jeg sætter et 1 tal  i kolonne AL og kan det laves sådan at når jeg fjerner 1 tallet så fjernes linien i ark2 igen
Avatar billede kabbak Professor
08. august 2008 - 11:27 #6
Ok
Denne i Ark1 modul

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Columns.Count = 1 And Target.Column = 38 Then Flyt
End Sub

Denne i et modul
Vælg insert module ovre i editoren, så for du en tom hvid side, sæt koden ind der

Sub Flyt()
    Sheets("Ark1").Columns("A:AL").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Sheets("Ark2").Range("AL1:AL2"), CopyToRange:=Sheets("Ark2").Range("A:P"), Unique:= _
        False
End Sub

I ark2 skal du have de samme kolonne overskrifter, som du har i ark1, du behøver ikke dem alle, men kun dem du vil se.
I ark2  AL1 skriver du samme overskrift, som du har i ark1 AL1 , i ark2 AL2 skriver du et ettal.
Avatar billede kabbak Professor
08. august 2008 - 11:30 #7
Det er kolonne overskrifterne i ark2, der bestemmer hvor du har data, de behøver ikke at stå i samme orden som i ark1
Avatar billede jpc1 Juniormester
09. august 2008 - 02:56 #8
hej det virker ikke det er måske fordi jeg har overskrift i række 1 og 2 har prøvet at slette række 1 så der kun var er en overskrifts linie men det virker stadig ikke ?med hensyn at bestemme hvilken linie/række der skal flyttes til ark2 skal styres fra ark1 da det er der alle data ligger så ettallet skal sættes i AL1
Avatar billede kabbak Professor
09. august 2008 - 08:37 #9
prøv at sende et eksempel ark til mig, så returnerer jeg det, med en kode der virker.

kabbak snabela tiscali dot dk
Avatar billede kabbak Professor
09. august 2008 - 11:32 #10
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Columns.Count = 1 And Target.Column = 38 Then    ' 38 = kolonne AL
' Filtrerer data fra ark1 over i ark2, hvor celler i AL kolonnen = 1
        Sheets("Ark1").Range("A2:AL1000").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
                                                        CriteriaRange:=Sheets("Ark2").Range("AL1:AL2"), CopyToRange:=Sheets("Ark2").Range("A2:P1000"), Unique:= _
                                                        False
        Sheets("Ark2").Range("A3").CurrentRegion.Font.Size = 10    ' retter skriftstørrelsen i ark2
        Sheets("Ark2").Range("A2").End(xlDown).Offset(1, 0).EntireRow.Delete    ' sletter den første tomme linje, så formater slettes
    End If
End Sub

+ lidt rettelser på overskrifter
den er lavet til 1000 rækker, hvis der er flere rettes de steder, der står 1000.
Avatar billede jpc1 Juniormester
10. august 2008 - 12:50 #11
hurra så virker det mange tak til kabbak smid et svar
Avatar billede kabbak Professor
10. august 2008 - 13:17 #12
;-))