Avatar billede o-zone Nybegynder
07. august 2008 - 16:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

form der sender arrays i stedet for enkelt værdier?

Hej med jer...

For nogen tid siden lærte jeg det vidunderlige trick her på sitet, at lade en form returnere et array af besvarelser ved at kalde alle inputfelterne for name="erellerandet[]"
(altså at den tomme klamme efter navnet gør at alle inputfelterne bliver opsamlet i et array (se http://www.eksperten.dk/spm/796743).

Det var i PHP dengang. Nu har jeg så brug for nøjagtig det samme i ASP.

Jeg har lavet det samme (altså en række ens inputfelter, som hedder det samme name efterfulgt af et "[]". Altså noget i retning af det her clientwise:
<input type="hidden" name="etellerandet[]" value="2" />
<input type="hidden" name="etellerandet[]" value="13" />
<input type="hidden" name="etellerandet[]" value="41" />

Jeg prøver efterfølgende at hente dataene ud af arrayet med det her (serverwise):
For Each besvarelse In Request.Form("etellerandet")
  Response.write(besvarelse & " = " & Request.Form("etellerandet")(besvarelse) & VbCrLf)
Next

...men jeg får ikke rigtigt fat i noget? ... er der nogen af jer der kan forklare mig hvordan jeg så skal gøre? :-/

P.S. Lad jer ikke forvirre af at det er hidden-felter jeg bruger. De ændrer indhold dynamisk på baggrund af brugerens interaktioner og noget javascript. Det kunne principielt ligeså godt være en hvilken som helst anden input type.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
07. august 2008 - 17:30 #1
For Each varItem In Request.form
    tempItem = varItem
    tempVal = Request.form(tempItem).Item
Response.Write(tempItem & " = " & tempVal  & "<br />")
next
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
07. august 2008 - 17:30 #2
og så er det lige meget hvad formen hedder ;-))) det behøver ikke være det samme
Avatar billede o-zone Nybegynder
28. november 2008 - 11:08 #3
Hmmm ... det er godt nok længe siden jeg fik det her svar, og jeg kan sandt at sige slet ikke huske om det hjalp mig? :-? ... men nu får du pointene for en sikkerheds skyld, og som præmie for din tålmodighed! :-/