Avatar billede ravnkilde Nybegynder
07. august 2008 - 13:46 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Syntax error (missing operator)

Får fejlen Syntax error (missing operator) in query expression 'Participants.ParticipantID='.

på nedenstående kode:

strSQL= "SELECT Participants.ParticipantID AS Participants_ParticipantID, Participants.OrderID, Participants.Medlem, Participants.Medlemsnr, Participants.Navn, Participants.Email, Participants.Medlemmer, Participants.Quantity1, Participants.OrderAmount1, Participants.Quantity2, Participants.OrderAmount2, Participants.OrderAmount3, Participants.payment_selected FROM Participants WHERE Participants.ParticipantID= "& Session("ParticipantID") &";"
Avatar billede fennec Nybegynder
07. august 2008 - 13:48 #1
Dit Session("ParticipantID") indeholder ingen værdi.
Tjek at den er sat til en værdi inden du kalder SQL'en
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
07. august 2008 - 13:52 #2
fennec:

På siden, der redirecter til siden med fejlen ser således her ud (del af koden):

'Start session
Session("ParticipantID") = rs("thisID")

'Response.Write Session("ParticipantID")

'Luk databaseforbindelse
objConn.Close
Set objConn = Nothing

Response.Redirect("http://www.xx.xx/email.asp?ParticipantID="& Session("ParticipantID"))
'Response.Write "OK"
%>

Den skulle gerne give ParticipantID videre?
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
07. august 2008 - 14:00 #3
og jeg kan faktisk se: "../email.asp?ParticipantID=393" i browserens adressefelt
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2008 - 14:11 #4
hvis du sender en værdi videre i adresse-feltet skal du spørge på det vha Request.Form;

WHERE Participants.ParticipantID= "& Request.Form("ParticipantID") &";"
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2008 - 14:13 #5
en session kan ikke føres videre på tværs af domains og det kunne godt se ud som om det er det du er ved da du redirecter via en fuld http-sti.

Men overvej lige lidt omkring sql-injections da din kode umiddelbart fuld ud tillader det; http://web-dev.dk/post/2008/07/SQL-injections---mere-end-bare-et-pling.aspx
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
07. august 2008 - 14:23 #6
Hold fast, hvor jeg sidder og sover!!! keysersoze, det er lige hvad problemet er - altså med "på tværs". Sidder og tester lokalt - men bruger fuld http-sti! Problemet er løst. Gud, hvor jeg er flov nu.
Der er pts til jer begge - men så må I heller ikke grine mere ;-)
Avatar billede fennec Nybegynder
07. august 2008 - 14:31 #7
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2008 - 17:43 #8
:)