Avatar billede nederbasse Nybegynder
07. august 2008 - 10:46 Der er 2 kommentarer

.htaccess og MD5

har et dumt problem med et projekt jeg startede på i foråret
Projektet bruger et login system med en Mysql db og .htaccess.
Det var gemt på en USB stick som ikke virker mere, jeg havde en gammel version på en pc som jeg nu arbejder vidre på.
Problemet er at jeg har oprettet passwords på en hjemmeside med en online password generator og nu skal jeg bruge flere passwords, til dette formål bruger jeg denne insert:

mysql_query("INSERT INTO bruger (sted, usernavn, pass) VALUES ('$sted', '$usernavn', MD5('$pass'))") or die(mysql_error());

den kryptere passwords så de ser såden ud:
0b4e7a0e5fe84ad35fb5f95b9ceeac

De andre passwords jeg har lavet på hjemmeside ser sådan ud:
Iwin/WYEfx/RY

.htaccess ser sådan ud:
AuthMySQLEnable on
AuthMySQLDB XXXXXX
AuthMySQLUser XXXX
AuthMySQLPassword XXXXXX
AuthMySQLUserTable bruger
AuthMySQLNameField usernavn
AuthMySQLPasswordField pass

AuthName "Beskyt"
AuthType basic
require valid-user

De nye passwords virker ikke, jeg kan ikke huske hjemmeside hvor jeg lavede de første passwords og min bookmark til siden er væk

Hvad er der galt med min htaccess fil?
Hvorfor er der forskel på de to typer passwords?
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. august 2008 - 11:04 #1
Du bør kunne bruge denne til din htaccess fil: http://www.kxs.net/support/htaccess_pw.html

Dine koder i htaccess er lavet med CRYPT.
Dine koder i mysql er lavet med MD5, som er en hash værdi.
Avatar billede moddi100 Seniormester
10. august 2008 - 10:40 #2
Hvis du tilføjer disse linjer til din .htaccess, krypterer den med md5:

AuthMySQL_Encrypted_Passwords on
AuthMySQL_Encryption_Types PHP_MD5