Avatar billede sorents Nybegynder
06. august 2008 - 16:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kreative hjerner - Ideer til opsætning af skema

Hej

Jeg har brug for en løsning til følgende:

Har 60 personer, hvor vi ved hver person skal have mulighed for at indtaste oplysninger i punktform. Det skal være nemt at søge mellem medarbejdere.

Eksempel på indhold i personen EHJ's boks:

Navn: Egon Henrik Jonsen
Ansættelsesdato: dd/mm/åååå

Medlyt d. dd/mm/åååå
- bla bla bla
...

Medlyt d. ...
...

- En løsning der erstatter forslaget om at oprette en textfil til hver medarbejder.

Evt. super hvis løsningen kan arbejde sammen med excel!
Avatar billede japping Nybegynder
06. august 2008 - 16:16 #1
Det afhænger selvfølgelig af størrelser som datamængde, brugervenlighed, sikkerhed, tidsforbrug o.l. Men en mindre løsning kan være:

1) Opret en formular i et Excel-ark hvor data kan indtastes, en anden formular til søgning samt et ark til data
2) Data håndteres i en access database
3) en kombination af Excel og Access, hvor programmerne snakker sammen med hver deres fordele

Hvor mange data-poster forventer du at databasen skal indeholde ?
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
06. august 2008 - 16:56 #2
Sorents, hvis en batch fil kan bruges vil jeg da gerne scripte den...
Men begynder ikke på noget før jeg har fået et ok :-)
Avatar billede sorents Nybegynder
06. august 2008 - 18:07 #3
ejeg tror at excel ikke er den rigtige løsning - men bedrevidende kan frit rette mig! Men en nem og overskuelig måde at søge og redigere i tekst hænger ikke sammen med excel tror jeg.

- Men det er her, at en bedrevidene må fortælle mig hvordan det kan gøres, så det netop bliver rigtig godt :o)

Det med en batch-fil, kan du uddybe hvad det vil betyde? Du mener et script, der kan lave tekstfiler og navngive dem samt evt. skrive tekst i dem ud fra en liste i excel evt.? For det vil være helt kanon hvis det kan lade sig gøre. Dette er dog kun, hvis ikke der kommer en bedre løsning - men det skal helst være nu i aften eller senest i morgen tidlig.
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
06. august 2008 - 18:37 #4
puhaa.. jeg da kun et øje åbent da jeg kommenterede det her :-)

Men uddybelse af hvad jeg mente:
Det er et "program" der ved hjælp af at indtaste personens navn, ansættelsesdato og hvad der ellers skal være skriver det over i en HTML-FIL eller txt-fil.. alt efter hvad du finder mest brugbart :-)

udover det kan jeg også lave en ekstra del i "programmet" hvor du kan slå en hvilken som helst person op bare ved at indtaste deres navn (ikke case-sensitive)

dette kan laves i 2 eller 1 batch-fil, alt efter hvad der er mest behageligt for dig :-)
Avatar billede sorents Nybegynder
06. august 2008 - 19:06 #5
Okay det er virkelig flinkt af dig, helt afgjort!! - Det vi i stedet er blevet enige om er, at vi lægger det hele over i et alm. .txt dokument - simpelt hen skriver alle initialerne ned, og under hver initialer (medarbejder) kan vi så skrive noter. Det er simpelt, og der kan søges.

Hvis der kommer flere gode forslag, er I selvfølgelig velkomne til at skrive dem her endnu. Jeg implementerer ikke noget før i morgen tidlig.
Avatar billede sorents Nybegynder
08. august 2008 - 23:55 #6
Jeg tager pointene tilbage - men tusind tak for venligheden!

Sørem