Avatar billede michaeljm Nybegynder
06. august 2008 - 15:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SMTP i tyrkiet?

Hej,

Jeg sidder pt i tyrkiet med arbejds-pcén og skal styre nogle mails hernede fra. Men problemet er at hotellet ikke fatter ret meget af ordet EDB, så når man spørger hvilken smpt de benytter sig af, ryster de bare på hovedet.

Jeg har fundet ud af, ved at lave nogle forskellige ip lookups, at de benytter et selskab som hedder: ttnet.net.tr

Er der nogen som har en ide om hvad min smtp kan være? Eller et sted hvor jeg kan finde tyrkiske smtpér, så kan man da prøve sig frem?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
06. august 2008 - 15:55 #1
Den bedste måde at finde ud af det her på er at checke udbyderens side. Nu kan jeg så ikke tyrkisk, så det besværliggør umiddelbart opgaven lidt, men en hurtig søgning på "smtp ttnet" gav mig den engelske side http://www.ttnet.net.tr/190.aspx, som angiver det er mail.ttnet.net.tr.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. august 2008 - 17:03 #2
Man kan bruge smtp hos google mail - kræver blot en gmail-konto. Du kan sætte en "reply-to" som er din normale email-adresse.
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. august 2008 - 17:07 #3
måske den edder mail.ttnet.net.tr ?
Du er dog lidt på den hvis det er AMSTP.
Avatar billede michaeljm Nybegynder
06. august 2008 - 23:26 #4
mail.ttnet.net.tr virker ikke da det jo er pop3 kontoen. andre forslag?
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. august 2008 - 11:04 #5
Hvis det er pop3 kontoen, skal du jo bruge den hos din egen udbyder?

Jeg troede du skulle afsende mails derfra?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
07. august 2008 - 11:06 #6
"da det jo er pop3 kontoen"

...siger du det efter at have *prøvet* det, eller bare fordi det er det samme? Der er principielt intet til hinder for at de bruger samme server til formålet.
Avatar billede michaeljm Nybegynder
07. august 2008 - 16:48 #7
mail.ttnet.net.tr er pop3 for dem som benytter sig af deres server til at modtage mails. Jeps jeg har prøvet det, desværre uden held.
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. august 2008 - 20:27 #8
Ok sådan, det var også bare et wild shot :)
Avatar billede andershl Mester
13. maj 2010 - 16:03 #9
Ovenstående diskussion er godtnok et par år gammel, men bare hvis nogen googler SMTP TTNET og dropper ind i den:

Deres hjemmeside siger lige nu

SMTP: smtp.ttmail.com
POP3: pop.ttmail.com

Jeg sidder aktuelt på deres net (ejendommens trådløse), og SMTP bliver afvist, formodentlig fordi de kontroller både afsender-IP (som er korrekt deres) og afsender-email (som jo er en dansk adresse): Ganske ligesom i Tyskland - oplevet for min datter, da hun midlertidigt flyttede til Berlin.

Købte dengang adgang til en IP-udbyder. Alternativet er jo anvendelse af GMAIL som SMTP.