Avatar billede etrebla Nybegynder
06. august 2008 - 09:08 Der er 1 løsning

samle flere værdier i een streng?

Hej, findes der en funktion eller lignende, som kan samle flere værdier (fra en sub-query) til een streng?

Det jeg vil er noget lignende

---
SELECT medlem.medlemsnr AS 'medlemsnr',
      medlem.navn AS 'medlemsnavn',
      (SELECT gruppemedlem.gruppenr FROM gruppemedlem WHERE gruppemedlem.medlemsnr=medlem.medlemsnr) AS 'medlems grupper'

FROM medlem
---

således at jeg får en resultattabel med 3 kolonner, hvor den sidste kan indeholde flere gruppemedlemskaber

Ovenstående virker jo ikke, da sub-query'en returnerer mere end een værdi, kan disse "konkatineres" eller hvad det hedder, altså samles til een værdi?
Avatar billede etrebla Nybegynder
06. august 2008 - 10:12 #1
never mind, jeg var vist ikke lige helt vågen da jeg udtænkte ovenstående løsning