Avatar billede kak Nybegynder
05. august 2008 - 13:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

connect timeout ændrer ikke noget?!

Jeg har en asp.net side, som skal hente en del data fra en db. Nogle gange kan det tage længere end 30 sekunder, og så får jeg en timeout.

Jeg har en connectionstringt i web.config, og her har jeg tilføjet connect timeout=300 (har også prøvet med højere værdier), men jeg får stadig timeout efter præcis 30 sekunder???

Kan der være settings, der overruler den i web.config? Eller andre grunde til, at den ikke bruger den timeout værdi?
Avatar billede bossehansen Nybegynder
07. august 2008 - 09:57 #1
Prøv evt. at tilføj følgende til dit command objekt
command.CommandTimeout = 180;
Avatar billede kak Nybegynder
07. august 2008 - 10:15 #2
Det kan jeg desværre ikke her, da data vises i et gridview, som henter data via en sqldatasource. Så vidt jeg kan se, er ikke en timeout-indstilling i sqldatasource.
Avatar billede bossehansen Nybegynder
07. august 2008 - 10:39 #3
måske noget i denne retning kan lade sig gøre. Sætte timeout på select event:

protected void SqlDataSource1_Selecting(object sender,
SqlDataSourceSelectingEventArgs e)
{
e.Command.CommandTimeout = 180;
}
Avatar billede kak Nybegynder
07. august 2008 - 12:08 #4
Det er godt nok vb jeg bruger, men det kan jeg vel oversætte :-)

Men det løser ikke helt mit problem, da der kan være selects, inserts, updates og deletes (= mange subs) og det skal jeg så gentage på alle mine gridviews (og der er en del).

Derfor er det alene timeout på selve connection-string'en, jeg forsøger at få rettet.
Avatar billede meltinis Nybegynder
13. august 2008 - 01:06 #5
Har du undersøgt om begrænsningen kunne ligge på serveren? (Ved ikke om du er administrator på den eller om du har en udbyder)
Avatar billede kak Nybegynder
13. august 2008 - 07:59 #6
Jeg er ikke adminisrator på serveren, men hvis jeg kan komme med et konkret spørgsmål, er jeg sikker på jeg kan få svar. Hvad på sereren, kan sætte den begrænsning?
Avatar billede meltinis Nybegynder
13. august 2008 - 11:02 #7
Uha... så meget ved jeg ikke om mulige begrænsninger på serverne - men jeg ved dog at nogle udbydere sætter forskellige sikkerhedspolitikker på deres servere for at undgå at enkelte 'brugere' eller websites suger alt kraften ud af deres servere. Det ville være en meget naturlig måde at begrænse et 'overforbrug' i forhold til andre brugere.
Skriv til dem og spørg om de har nogle timeout-begrænsninger på kald til deres server eller SQL-server. (hvis det er sådan en)
Avatar billede kak Nybegynder
03. september 2008 - 19:21 #8
Ups, havde helt glemt dette spørgsmål. Har egentlig ikke løst det, men er kommer uden om det, ved at optimere koden (hvilket jo er meget godt :-)

bossehansen og meltinis, vil I oprette et svar, så I kan få point for jeres deltagelse!!
Avatar billede meltinis Nybegynder
04. september 2008 - 10:03 #9
Det vil jeg da :o)
Det må have været en tung kode hvis du har kunnet optimere den med flere sekunder :)