Avatar billede lotze Nybegynder
04. august 2008 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave en NOT på et regex udtryk

Jeg skal via regex finde ud af om et bestemt ord er indhold i en tekst streng.

Regex.Replace(htmlText, "¤(navn)¤", "",
            RegexOptions.IgnoreCase | RegexOptions.Compiled);

Men hvis "navn" er er placeret imellem de to ¤-tegn så skal "¤(navn)¤" ikke erstattes af "" som i den nuværende løsning. Istedet skal det kun erstates hvis der står alt andet end "navn" imellem de to ¤-tegn.
Altså der jeg har brug for en slags regex NOT på "navn".
Avatar billede roenving Novice
04. august 2008 - 17:03 #1
Det kan du ikke !-)

-- måske kan du lave det ved først at erstatte, det, du vil beholde med en speciel stribe special-tegn, som ellers ikke findes, fjerne alle andre ting og så genindsætte ...
Avatar billede tmi Nybegynder
13. august 2008 - 16:55 #2
det kan du godt :-)

¤(?!navn)¤
Avatar billede lotze Nybegynder
13. august 2008 - 19:35 #3
Okay, smid et svar og du får point!
Avatar billede tmi Nybegynder
14. august 2008 - 04:55 #4
Svar ;-)