Avatar billede gargantua Nybegynder
03. august 2008 - 11:59 Der er 7 kommentarer

AJAX Style animeret popup vindue

Jeg har en lille webshop der sælger tøj, lavet i ASP.NET/C#. Når en kunde klikke på "Læg i kurven" knappen, vil jeg gerne have at der åbnes et popup vindue 1-2 sekunder med en besked om "Varen er lagt i din kurv". Herefter kunne jeg tænke mig vinduet skal lukke sig selv, og fade ud/blive mindre mens det flyver hen til indkøbskurven.

Kan man lave det i AJAX?
Avatar billede w13 Novice
03. august 2008 - 12:15 #1
Selve vinduet og dets animering skal vel laves i JavaScript.
Avatar billede olebole Juniormester
03. august 2008 - 12:34 #2
<ole>

Ajax er ikke en selvstændig teknologi, men en teknik, som består af en kombination af JavaScript, XMLHttpRequests, DOM og CSS. Du kan ikke lave et 'popup lag' med Ajax - men du kan lave det og animationen med HTML, JavaScript, DOM og CSS. Komunikationen med serveren kan du derimod lave med Ajax.

Ajax er ikke en nyhed, som pludselig giver en masse nye muligheder. Selvom den først fik sit navn i 2005, afviger tekniken ikke voldsomt fra de chats, man siden slutningen af 90'erne har lavet med skjulte iframes  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede gargantua Nybegynder
03. august 2008 - 13:26 #3
Tak for den historiske gennemgang, men hvordan løser jeg problemet i praksis.
Avatar billede w13 Novice
03. august 2008 - 13:34 #4
Du skal muligvis flytte spørgsmålet til JavaScript.

Det kommer jo an på, om du har AJAX-funktionaliteten, som "lægger i kurven".
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2008 - 16:09 #5
Du kan tage et kig her http://www.asp.net/ajax/ajaxcontroltoolkit/samples/ måske du kan hente inspiration fra UpdatePanelAnimation eksemplet
Avatar billede gargantua Nybegynder
03. august 2008 - 22:18 #6
Takker Bertie, det var lige den funktionalitet jeg eftersøgte.
Vil du have nogle point?
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2008 - 22:37 #7
Jo tak :-)