Avatar billede lose2life Nybegynder
03. august 2008 - 00:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Erstat alle " i MySQL database.

Har en database med en masser tekst, hvor der rundt omkring er nogle ". Dem vil jeg gerne ha' udskiftet med "... Men der er 195 rows så det er noget arbejde, så ville lave noget der klarede det automatisk, men det gir lidt problemer. Har lavet det her kode, men det virker ik heelt.

<?php
include("connect.php");
$con = mysql_query("select id,tekst from database where tekst LIKE '%\"%'")or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($con)){
$tekst = "$row[tekst]";
$tekst = str_replace("\"", "&quot;", $tekst);
mysql_query("update databse set tekst = '$tekst' where id = '$row[id]'")or die(mysql_error());
print "$row[id] udført<br>";
}
?>

Det laver en fejl ved det sidste query, men sys ik lige den fejl den kommer med gir nogen mening;

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'snak'
Nye numre i bogen og og dødstrusler i min indbakke
Det er hvis ikk' at line 1

Håber der nogen der ka hjælpe, gider ik manuelt indtaste 195 rækker :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. august 2008 - 00:30 #1
Du skal sikkert escape de '-ere, der er i $tekst (kig på http://php.net/addslashes), eller endnu bedre begynde at gøre som de professionelle: bruge parameters eller prepared statements (samme ting, 2 navne), fx vha  http://php.net/mysqli
Avatar billede dkfire Nybegynder
03. august 2008 - 01:30 #2
sikker på din tabel heller databse ?? Du har nok skrevet forkert i din update query.
Avatar billede lose2life Nybegynder
03. august 2008 - 12:51 #3
sidste var en slå fejl :) Men addslashes løser problemet for mig. Smid du lige et svar? Og mange tak for hjælpen..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. august 2008 - 12:52 #4
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede lose2life Nybegynder
03. august 2008 - 13:55 #5
fair nok, så må du nøjes med tak for hjælpen :)