Avatar billede cwmb Nybegynder
01. august 2008 - 11:14 Der er 1 kommentar

Definering og brug af dataset's i C# mystisk problem

Jeg har lavet et dataset i VS, og oprettet 2 coloumns i det, og gør brug af Initialized event'en som jeg bruger på flg. måde (Det skal siges at jeg er ved at lave en windows app.):

            ((DataSet)sender).Tables[0].Rows.Add(new object[] { "-", "" });
            ((DataSet)sender).Tables[0].Rows.Add(new object[] { "1 %", "1" });
            ((DataSet)sender).Tables[0].Rows.Add(new object[] { "2 %", "2" });
            ((DataSet)sender).Tables[0].Rows.Add(new object[] { "3 %", "3" });
            ((DataSet)sender).Tables[0].Rows.Add(new object[] { "4 %", "4" });
            ((DataSet)sender).Tables[0].Rows.Add(new object[] { "5 %", "5" });

Så har jeg 2 comboxes der fungerer som ganske almindelige dropdowns, som bliver fyldt med data fra datasettet ved at jeg knytter boxen med dataset'et (som når man binder et dataset til en combobox i "Design mode" i VS).

Når jeg kører app.'en så bliver der fint fyldt data i mine comboxboxes, men det mystiske i det, er at når jeg vælger en anden værdi i en af combobox'ene(der har det pågældende dataset tilknyttet), så ændrer de resterende boxe sig til samme værdi ???

er der nogen der kan forklare mig hvorfor ???
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2008 - 14:03 #1
Det er sikkert fordi comboboxen kører på samme CurrencyManager. Har du lavet det hele med Drag'n'Drop?

Prøv at oprette en BindingSource til hver af combobox'ene og se om det ikke giver en ændring.

BindingSource _binding1 = new BindingSource();
_binding1.DataSource = _dataset;
_comboBox1.ItemSource = _binding1;

BindingSource _binding2 = new BindingSource();
_binding2.DataSource = _dataset;
_comboBox2.ItemSource = _binding2;

osv.