Avatar billede martindyhl Nybegynder
01. august 2008 - 08:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hente en poster med en bestemt dato

Jeg har følgende, hvor jeg gerne skulle hente alle poster, hvor har produktion_premiere er lig i dag - feltet produktion_premiere er et "Dato og klokkeslæt"-felt, og værdierne er opgivet i formatet dd-mm-yyyy. Jeg kører med Access og asp.

Set premiereidag = Server.CreateObject ("ADODB.RecordSet")
premiereidag.Open "SELECT * FROM produktion WHERE produktion_premiere = " & Date(), database1

Den melder pt. EOF, men der er en post, som har datoen 01-08-2008, og som derfor burde hentes i dag, hvis altså programmeringen var rigtig - Nogen, som kan se fejlen???
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. august 2008 - 09:03 #1
Udskriv din SQL og se hvad der står ved Date()
Og prøv #"& Date() &"#
Avatar billede martindyhl Nybegynder
01. august 2008 - 09:06 #2
Date() siger 01-08-2008

Det ændrede ikke noget ved at sætte # omkring.
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. august 2008 - 09:13 #3
Men skal man ikke "si" tiden fra? Er ikke så indsat i Access men skal den ikke formateres? Noget a lá DATE_FORMAT(Date(), 'DD-MM-YYYY')
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. august 2008 - 09:15 #4
Format (#17/04/2004#, "dd-mm-yyyy")
Hedder det på access'kt
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
01. august 2008 - 09:21 #5
når du har en kolonne i access som er sat til date - så står datoen nå du ser i databasen 01-08-2008  - men når du skal hente den skal du hente den med 08-01-2008 d.v.s.
dagsdato = month(date())&"-"&day(date())&"-"&year(date())
premiereidag.Open "SELECT * FROM produktion WHERE produktion_premiere = #"&dagsdato&"#, database1
Avatar billede martindyhl Nybegynder
01. august 2008 - 09:23 #6
Hvis jeg smider det op, siger den at typerne ikke stemmer overens:

Set premiereidag = Server.CreateObject ("ADODB.RecordSet")
premiereidag.Open "SELECT * FROM produktion WHERE produktion_premiere = " & Format(Date(), "dd-mm-yyyy") & "", database1

Jeg har også forsøgt med en der hedder FormatDateTime, men der melder den også bare EOF..

Set premiereidag = Server.CreateObject ("ADODB.RecordSet")
premiereidag.Open "SELECT * FROM produktion WHERE produktion_premiere = " & FormatDateTime(Now, vbShortDate) & "", database1
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
01. august 2008 - 09:23 #7
hvordan er produktion_premiere sat op i access ?
Avatar billede martindyhl Nybegynder
01. august 2008 - 09:25 #8
Det hjalp. Tak for hjælpen
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
01. august 2008 - 09:32 #9
super - hvis du bruger mysql database så er det år - måned - dag - bare til orientering - datoer kan være noget sjov noget at arbejde med.