Avatar billede mjlb Nybegynder
31. juli 2008 - 13:26 Der er 1 kommentar

Reload af fil

Jeg sidder og arbejder på at lave en slags mini cms til en flash film. Det eneste man skal kunne er at ændre teksten i en .swf fil ved at skrive det i en textbox  og så trykke på en knap.
Alting virker fint hvis jeg skriver teksten ind og trykker på knappen og derefter lukker browseren. Dernæst kan jeg så åbne browseren igen og se resultatet. Problemet er at jeg gerne vil have flash filen til at køre på samme side så man kan se ændringerne med det samme. Men når jeg trykker på knappen er det stadig den "gamle" film der kører. Jeg er nød til at lukke browseren og åbne igen for at se ændringen.

Nogen der har nogle gode forslag for er gået helt død i det nu :(

Her er noget af koden.. hvis i har brug for andet så endelig sig til :)

    Protected Sub btnSkriv_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSkriv.Click
        lblMsg.Text = Me.WriteToFile(Server.MapPath("data.txt"), txtTekst.Text)
    End Sub

    Public Function WriteToFile(ByVal FilePath As String, ByVal Tekst As String) As String

        Try

            Dim sw As StreamWriter = New StreamWriter(FilePath)
            sw.Write("user=")
            sw.Write(Tekst)
            sw.Close()
            'Dim sr As StreamReader = File.OpenText(FilePath)
            'Dim input As String = sr.ReadToEnd()

            Return "Teksten er tilføjet"
        Catch ex As Exception
            Return "Der opstod en fejl: " & ex.Message
        End Try

    End Function

-----------------------------------------------------------

        <object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" width="385" height="30" id="Flash1" align="middle">
    <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
    <param name="allowFullScreen" value="false" />
    <param name="movie" value="Flash1.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" />    <embed src="Flash1.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="385" height="30" name="Flash1" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="false" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
    </object>
    <asp:TextBox ID="txtTekst" runat="server" Height="82px" TextMode="MultiLine" Width="314px" /><br />
    <asp:Button ID="btnSkriv" runat="server" Text="Skriv til fil" />
    <br />
    <asp:Label ID="lblMsg" runat="server" />

Har også prøvet at sætte flash filmen ind med et javascript der skulle genere et random nummer så serveren er nød til at loade filen igen men det kunne jeg ikke få til at spille.
Avatar billede qua Nybegynder
29. september 2008 - 01:33 #1
Hvis problemet er at du gemmer noget data til en fil, som flash applikationen skal indlæse - og førnævnte ikke sker, da ligger problemet i flash-applikationen, og du vil være nødsaget til enten at reloade hele siden client-side (ville nok ville være det nemmeste), eller omskrive flashen således at den reloade indholdet i filen i bestemte interval.