Avatar billede rafn12 Nybegynder
31. juli 2008 - 09:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formater, som sand/falsk

Hej

Jeg har et felt med en dato i, som jeg gerne vil formater til et sand/falsk felt afhængig af om det er udfyldt eller ej. nogen ideer?

MVH

Kennett
Avatar billede mugs Novice
31. juli 2008 - 09:46 #1
Hvis datofeltet er af typen Dato, kan det ikke indeholde tekst. Hvis det er et tekstfelt, kan du beruge denne:

Is IsNull(Me.DIT FELT) then
Me.DIT FELT = "False"
else:
Me.DIT FELT = "True"
End if
Avatar billede rafn12 Nybegynder
31. juli 2008 - 09:58 #2
jeg er ikke så skarp kode halløj, hvor i sql sætningen skal jeg sætte det ind?
Avatar billede rafn12 Nybegynder
31. juli 2008 - 10:05 #3
måske skulle jeg nævne at det er i en forespørgsel jeg gerne vil have sand/falsk afhængig af om det er udfyldt eller ej og det er et dato felt ikke et tekst felt.
Avatar billede mugs Novice
31. juli 2008 - 10:20 #4
Det er VBA. I en forespørgsel kan du indsætte et Udtryk således:

Udtryk1: IIf(IsNull([DIT FELT]);"False";"True")

Men dit dastofelt kan IKKE indeholde en tekststreng!
Avatar billede rafn12 Nybegynder
31. juli 2008 - 10:22 #5
Jeg har selv løst den ved at "snyde" lidt, laver det til en måned og gruppere efter det, da jeg i forvejen gruppere efter dato i et andet felt får jeg nu bare to rækker pr. dag. En med måned og en hvor feltet er tomt og det er ligeså godt, som sandt falsk, da jeg skal bruget det i Excel og kan ændre det der, men tak for buddet.
Avatar billede rafn12 Nybegynder
31. juli 2008 - 10:25 #6
nåede ikke at se dit svar, men det var jo lige det jeg ledte efter, så det tager jeg i stedet :-)
Avatar billede mugs Novice
31. juli 2008 - 10:28 #7
Tak for point :o)