Avatar billede c-lund Nybegynder
31. juli 2008 - 09:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Jmail og BCC

Hej

Jeg har lavet en lille test mail funktion, hvor jeg prøver at sende til 2 mail adresse. Den ene er normal modtager den anden BCC.
Men når jeg køre scriptet for jeg 2 mails, hvor begge er til den normale modtager. Hvordan for jeg den til at sende til BCC

På forhånd tak

<%
If "" & Request.Form("Submit") & "" = "Submit" then
    Dim objMail
    Set objMail = Server.CreateObject("JMail.Message")

    objMail.FromName = Test ' Afsendernavn kan være alt
    objMail.From = "info@urbaneye.dk" ' En gyldig afsender e-mail adresse

    ' Herefter tilføjer vi en modtager adresse - dvs. den mailen skal sendes til
    objMail.AddRecipient "christian@creativemedia.dk", "CHRISTIAN"
    objMail.AddRecipientBCC "mail@creativemedia.dk", "MAIL"

    ' Tilføj emnet på e-mailen
    objMail.Subject = "Test mail"

    ' indhold.
    Dim strHTMLBody

    strHTMLBody = "Test mail"

    ' Så tilføjer vi e-mailens indhold :
    objMail.HTMLBody = strHTMLBody

    ' For at undgå at siden bryder ned ved fejl
    objMail.Logging = True
    objMail.Silent = True

    ' SMTP server
    If objMail.Send("smtp.wannafind.dk") Then
      Response.Write("Din mail er sendt")
    Else
      Response.Write("Din mail blev ikke sendt")
    End If

    Set objMail = Nothing
End if
%>

<form action="" method="post">
    <input type="submit" name="Submit" value="Submit">
</form>
Avatar billede fennec Nybegynder
31. juli 2008 - 09:44 #1
Det er ikke sådan at mail serveren er sat op så mail til "mail@.." vidresendes til "christian@.."??
Avatar billede c-lund Nybegynder
31. juli 2008 - 09:54 #2
Forstår ikke helt hvad du mener? Den skal bare sende 2 mails, en til den normale modtager og en til BCC modtageren. De skal bare ikke kunne se hinanden på modtagerlisten
Avatar billede fennec Nybegynder
31. juli 2008 - 10:06 #3
Tror vi snakker forbi hinanden...
Der bliver sendt 2 mails??
Går de begge til "christian@..", eller få både "christian@.." og "mail@.." en mail?

Ps. En BCC (Blank Carbon Coby) få en copi af den oprindelige mail, med alle oplysninger. Også hvem der har modtaget den. Derved kan en BCC se alle TO og CC emails, mens TO og CC ikke kan se BCC.
Avatar billede c-lund Nybegynder
31. juli 2008 - 10:34 #4
Ok, tror det er mig der har misforstået hvad BCC er.
Hvis jeg sende en mail via AddRecipient til objMail.AddRecipient "christian@creativemedia.dk", "CHRISTIAN"
og en til
objMail.AddRecipientBCC "mail@creativemedia.dk", "MAIL"
Så vil der i den til mail@creativemedia.dk stå at modertager er: "christian@creativemedia.dk", "CHRISTIAN" ?
Avatar billede fennec Nybegynder
31. juli 2008 - 10:52 #5
Ja, lige præsis.

Tænk på et almindelig brev, hvor der står modtager på. Dette brev kan man tage en kopi af i en kopimaskine og give til en anden person. Denne person kan se hvem der var modtageren (da det jo står på brevet), men den oprindelige modtager kan ikke se hvem der har modtaget en kopi. Det er det man kalder en BCC.
Avatar billede fennec Nybegynder
31. juli 2008 - 10:55 #6
Hvis du vil sende mails, hvor modtagerne ikke må se hinanden, sætter du bare dem alle på som BCC. Kan ikke huske om der skal være en TO/CC modtager, men i det tilfælde opretter du bare en fake email og sætter den på.
Avatar billede c-lund Nybegynder
31. juli 2008 - 11:05 #7
Super, tak for hjælpen
Avatar billede fennec Nybegynder
31. juli 2008 - 11:20 #8
np
.o) <-- One Eyed Jack