Avatar billede tast Nybegynder
30. juli 2008 - 20:46 Der er 8 kommentarer

Betalings gateway Md5check FRI Betaling

Jeg skal have sat en betalings gateway op og har fundet FRIBetaling, som virker ok.

Mit problem er at jeg vil bruge deres "Standard indbetalingsformular" og det kan jeg også i den beskåret udgave.
Men hvis man skal lave det lidt større så skal den lave et "Md5check". Jeg tror at jeg lang om længe har fundet ud af hvad det er og hvordan det virker,- MEN selvom jeg syntes at jeg gør det rigtigt så kommer den og fejler.

Er der en som kender til dette FRIBetalings system eller Md5check og kan fortælle mig hvor jeg gør noget galt.

Her er min HTML kode:
<html>
<head>
  <form action="https://pgw.fribetaling.dk/paymentform.fri" method="get">
<input type=hidden name=merchant value="2133334">
<input type=hidden name=amount value="999">
<input type=hidden name=md5check value="2133334999n8vh4h29uyadihg849jgkuhs89a">
<input type=submit name="betal" value="CONTINUE">
</form>

</td></tr>
</table>

</body>
</html>

______________________________________

Her er responsen fra FRIBetaling:

Denne information vises KUN i test-mode!
Det er vigtigt, at du løser dette problem, da det pt. ikke vil køre, når du omstiller til produktion.

md5check er beregnet til: 36AD599B7A861437F3B6BE2FF96485E7
Du har angivet: 2133334999n8vh4h29uyadihg849jgkuhs89a

Den værdi der beregnes på baggrund af er: 2133334999n8vh4h29uyadihg849jgkuhs89a

Når jeg kikker på det så syntes jeg at det jeg har angivet og det beregnings grundlag den har er ens,- alligevæld fejler den!!!!

Håber der er en som har set dette før....

Rasmus
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 21:18 #1
Mangler du ikke bare at md5 kryptere strengen, inden den sendes til fribetaling?

f.eks.
<input type=hidden name=md5check value="<?PHP echo md5("2133334999n8vh4h29uyadihg849jgkuhs89a");?>">

hvis det er php ?
Avatar billede tast Nybegynder
30. juli 2008 - 21:26 #2
Det jeg sidder og roder med er rent html, og jeg er begrænset af at jeg bruger en "Shopping Cart Service" som stiller nogle muligheder til rådighed.

Men som jeg ser det har jeg så ikke allerede gjort det der forslåes? Se linie 8:<input type=hidden name=md5check value="2133334999n8vh4h29uyadihg849jgkuhs89a">
eller er det noget andet?
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 21:36 #3
Sådan som jeg læser deres faq, skal du selv lave en md5 beregning, ud fra de oplysninger der er givet.. i det her tilfælde: 2133334999n8vh4h29uyadihg849jgkuhs89a

Dvs. når du har lavet en md5 på den streng der, skulle det meget gerne give: 36AD599B7A861437F3B6BE2FF96485E7 og dermed være uændret i transaktionen, og endvidere kan det godkendes af fribetaling.
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 21:38 #4
Dette er resultatet af en md5 beregning på din streng via denne hjemmeside:
http://md5-hash-online.waraxe.us/ -

36ad599b7a861437f3b6be2ff96485e7 (md5 af din streng: 2133334999n8vh4h29uyadihg849jgkuhs89a)
36AD599B7A861437F3B6BE2FF96485E7 (Fribetaling)

Og den ser ud til at stemme overens med den md5 beregning fribetaling giver dig - så det er der problemet er :)
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 21:40 #5
dvs. du skal SELV lave en md5 beregning - og derefter sende resultatet videre i md5check´s value :)
Avatar billede tast Nybegynder
30. juli 2008 - 21:53 #6
Det kan du have ret i,- men....det der så bliver et issue er at mit beløb bliver ved med at ændre sig da jeg rent faktisk kører amount=#itotal#(henter automatisk samlet beløb).
så i princippet ændre md5 værdien sig for hvert gang der bliver købt for et nyt beløb.
Derfor troede jeg at man henviser til de dele man bruger og så ud fra dem beregnede den en md5, som den så sammenlignede med

Hva gør en klog?!?!?!?
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 22:09 #7
Jamen du bliver nødt til at have noget dynamisk til at beregne dit md5, samt at opbygge din streng. Netop så du kan beregne din md5, ligegyldig hvilke inputs der er med.

Men jeg kender desværre ikke til det system du bruger - så jeg får svært ved at hjælpe dig ret meget videre her. Men prøv at oprette et nyt spørgsmål, med den nye problemstilling, så er jeg sikker på der er nogle der ved mere end mig, der kan hjælpe dig videre :)
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 22:29 #8
I øvrigt skal du ikke tænke på point til mig, bare før dem videre til næste spørgsmål istedet :)