Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 18:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

if i select sætning - MySQL?

Hej

Jeg har en tabel hvori der er en kolonne som enten kan antage væriden 0 eller 1. Er det muligt at lave en kolonne så hvis værdien er 1 står der for eksempel Ja og omvendt hvis den er 0 står der nej.

Hilsen Michael Lehto
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 18:56 #1
UPDATE tabel SET andenkolonne = IF(kolonne = 1, 'Ja', 'Nej')

maaske
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 19:14 #2
Ja det virkede, nu var det i en select jeg skulle bruge det så har lavet det således, hvis andre skulle være interesseret:

SELECT IF(kolonne = 1, 'Ja', 'Nej') AS resultat FROM tabel;

Tak for hjælpen, smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 19:33 #3
ok