Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 13:43 Der er 2 kommentarer

Forskel på udtræk fra DB. i .asp

Hey

Jeg er meget rusten i APS. og sidder og prøver at lære det lidt, men forløbig er jeg kun nået til at lure andres skrevne ASP. koder af, men en dag lærer jeg det vel :)

Sidder og undrer mig over hvor og hvad forskellen er på nedenstående måder at trække noget ud af en database, for for mig at se trækker det, det fint ud begge to?

1)
-----
<%
Set cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
OpenString = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & server.mappath("../db/test.mdb")
cn.Mode = adModeReadWrite
cn.Open OpenString

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs.Open "SELECT * FROM medarbejdere ORDER by ID desc", cn
%>
-----

2)
-----
<%
Set cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
cn.Open = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("../db/test.mdb")

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs.Open "SELECT * FROM medarbejdere ORDER by ID desc", cn
'do while not rs.eof
%>
-----

Hvad betyder fx.:
OpenString = "bla bla bla")
cn.Mode = adModeReadWrite <- dette, (adModeReadWrite)?
cn.Open OpenString

OG ikke mindst, hvilken måde er den "rigtigste" om nogen, eller måske mest "up to date" måde at skrive det på?

Venligst
Lund
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 13:44 #1
APS?.. der skulle self. stå ASP ;)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 13:46 #2
eks 2)

'do while not rs.eof

Denne skulle ikke lige have været med, men som I kan se er den udkommenteret.