Avatar billede sheelac Nybegynder
29. juli 2008 - 05:53 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Underlige pop-ups. Hjælp! (Trojan)

Hej alle.
Jeg har lige haft et slemt angreb af trojan-virus, og i nogle dage troede jeg at jeg havde fået den fjernet, men nu har jeg lagt mærke til at når jeg sidder på en internet side (en hvilken som helst. f.eks. facebook, arto, m.m) så når jeg trykker på f.eks. profil, så istedet for at hoppe til min profil, så hopper den til en anden side ligesom med en popup, den lander på en eller anden porno-reklame-side.

Det er det samme med google, hvis jeg søger på noget, og klikker på én af resultaterne, så lander jeg igen på sådan en side.

Er der nogen som har en idé til hvordan jeg kan få den virusdims fjernet?

Jeg udlodder 100 point til personen som kan hjælpe mig med problemet. Please. Hjælp mig!

/Sheelac
Avatar billede sheelac Nybegynder
29. juli 2008 - 06:37 #1
Ps. Hvis I skal bruge en Hijack log, så sig lige til :)
Avatar billede Jensen DK Novice
29. juli 2008 - 07:17 #2
29. juli 2008 - 10:15 #3
(Du skal lige have denne info med indtil artiklen bliver opdateret...)
http://www.eksperten.dk/artikler/1123 (Jo den virker også under Vista)
PS: Brug dog denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
29. juli 2008 - 11:19 #4
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
29. juli 2008 - 11:20 #5
<!-- Programmet heddet Malwarebytes anti-malware -->
Installer og lad den opdatere sig selv - åben programmet. Klik "Do a full system scan" og lad den scanne. Det vil nok tage omkring en halv time, alt efter hvor mange filer du har på din computer.
Avatar billede sheelac Nybegynder
29. juli 2008 - 15:44 #6
#supersquirrel - Det link du sendte virker ikke.

Og til jer andre, så prøver jeg lige tingene igennem, jeg giver besked hvis der sker noget.
29. juli 2008 - 16:02 #7
(Opdatering af [29/07-2008 11:19:09]) ->

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind.
Avatar billede sheelac Nybegynder
30. juli 2008 - 22:00 #8
Okay, jeg har ikke forsøgt mig på nogle af tingene endnu, men virussen er vist forsvundet. Men I får alligevel points for jeres hjælp.

karise_larry og supersquirrel smid svar :)
Avatar billede sheelac Nybegynder
30. juli 2008 - 22:02 #9
eller nej, karise_larry, du skal ha points, da supersquirrels link egentlig ikke virkede, så det har ikke været til meget hjælp, sorry.

karise, smid svar :)
Avatar billede sheelac Nybegynder
30. juli 2008 - 22:02 #10
svar
31. juli 2008 - 03:09 #11
"....men virussen er vist forsvundet..." Hmmm...
Synes nu du ska' køre [Malwarebytes Anti-Malware] programmet alligevel OG lægge loggen derfra her i tråden...
Avatar billede Jensen DK Novice
31. juli 2008 - 06:31 #12
Du kan roligt regne med at det ikke bare forsvinder af sig selv, jeg syntes at du skal køre denne vejledning her, som jeg tidligere linkede til.
http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Avatar billede sheelac Nybegynder
31. juli 2008 - 16:31 #13
sibidor, det er garanteret en god vejledning, jeg orker bare ikke at sku afinstallere en hel masse ting for at få den renset. Det burde være muligt at få den renset ved at installere, og ikke afinstallere.

og karise, jeg forsøger mig lige med det anti-malware program.
Avatar billede sheelac Nybegynder
31. juli 2008 - 19:57 #14
karise jeg fik fjernet 30 infectede filer, så mange tak. smid svar

---------------------------------

Malwarebytes' Anti-Malware 1.24
Database version: 1012
Windows 6.0.6001 Service Pack 1

mbam-log-7-31-2008 (19-54-19).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|K:\|)
Objekter skannet: 383188
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 32 minute(s), 29 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 15
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 7
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 8

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{0b6ef17e-18e5-4449-86ea-64c82d596eae} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{b1e68d42-02c4-465b-8368-5ed9b732e22d} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Typelib\{6d0111e3-3060-4d23-b2bc-42ed86cbe9a3} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{72a128e0-2240-40c8-9e92-5387d64f839e} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{72a128e0-2240-40c8-9e92-5387d64f839e} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\xmllib.xmldp (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\xmllib.xmldp.1 (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\{8d71eeb8-a1a7-4733-8fa2-1cac015c967d} (Adware.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\antivirus 2008 pro (Rogue.Antivirus2008) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\Sidebar.DLL (Adware.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\AdvRemoteDbg (Adware.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\HID_Layer (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\MS Juan (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\fdkowvbp.brxv (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\fdkowvbp.toolbar.1 (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellExecuteHooks\{e5646f36-145e-4f1d-b6d1-87c5efc5ba1c} (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Microsoft WinUpdate (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\cmds (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\host-domain-lookup.com (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\netsearchsoft.com (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\www.host-domain-lookup.com (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\www.netsearchsoft.com (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\Windows\xml2u32h.dll (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\$Recycle.Bin\S-1-5-21-2652448730-1804030786-458600004-1000\$RDHAGG4.dll (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\$Recycle.Bin\S-1-5-21-2652448730-1804030786-458600004-1000\$RYY2ACJ (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\edok.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\System32\WhoisCL.exe (Adware.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\SysWOW64\WhoisCL.exe (Adware.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\System32\msupdte.exe (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\System32\h@tkeysh@@k.dll (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
31. juli 2008 - 20:45 #15
... vil (=skal) se en frisk log fra HiJackThis ...
PS: Brug dog denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...
Avatar billede sheelac Nybegynder
31. juli 2008 - 20:47 #16
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:47:48, on 31-07-2008
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\Program Files (x86)\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Program Files (x86)\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Program Files (x86)\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Program Files (x86)\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Users\Ejer\Desktop\Megapack\Addons\trayit\trayit!.exe
C:\Program Files (x86)\PC Connectivity Solution\Transports\NclMSBTSrv.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\ieuser.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Windows\SysWow64\Macromed\Flash\FlashUtil9e.exe
C:\Users\Ejer\Desktop\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://arto.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost;*.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files (x86)\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files (x86)\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {B6CDE539-A03C-484B-8FC0-B8A3775C5220} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] C:\Windows\JM\JMInsIDE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetPoint] "C:\Program Files (x86)\Logitech\SetPoint\KEM.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Program Files (x86)\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [BM950149fe] Rundll32.exe "C:\Users\Ejer\AppData\Local\Temp\xwhwjong.dll",s
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'Default user')
O4 - Startup: TrayIt!.lnk = Ejer\Desktop\Megapack\Addons\trayit\trayit!.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files (x86)\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: &Clean Traces - C:\Program Files (x86)\DAP\Privacy Package\dapcleanerie.htm
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\Program Files (x86)\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\Program Files (x86)\DAP\dapextie2.htm
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Send til Bluetooth - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Send til &Bluetooth-enhed... - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{23684031-36DA-45B2-8076-D555F27B8E06}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - C:\Program Files (x86)\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files (x86)\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: MySql - Unknown owner - C:/AC Web Ultimate Repack/Server/mysql/bin/mysqld-nt.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NMIndexingService - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files (x86)\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 10793 bytes
31. juli 2008 - 21:51 #17
Der er stadig 'snavs' - STANDBY...
31. juli 2008 - 22:05 #18
Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O3 - Toolbar: (no name) - {B6CDE539-A03C-484B-8FC0-B8A3775C5220} - (no file)
O4 - HKCU\..\Run: [BM950149fe] Rundll32.exe "C:\Users\Ejer\AppData\Local\Temp\xwhwjong.dll",s
O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)
O23 - Service: NMIndexingService - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe (file missing)

Genstart normalt, kør en ny scanning med hijackthis, og kopier en frisk log herind til tjek.

------------------------------------------------------------------------

CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

------------------------------------------------------------------------

Du bør (=skal) opdatere din AVG7.X til AVG8.X ->
http://www.grisoft.cz/filedir/inst/avg_free_stf_en_8_138a1332.exe
Avatar billede sheelac Nybegynder
31. juli 2008 - 23:06 #19
Så tager jeg lige ccleaner, og jeg kan vist ik opdatere til 8.X, da jeg mener at den koster penge?

------------------------------------

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:05:19, on 31-07-2008
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\Program Files (x86)\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Users\Ejer\Desktop\Megapack\Addons\trayit\trayit!.exe
C:\Program Files (x86)\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files (x86)\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Program Files (x86)\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\ieuser.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Windows\SysWow64\Macromed\Flash\FlashUtil9e.exe
C:\Users\Ejer\Desktop\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://arto.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost;*.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files (x86)\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files (x86)\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] C:\Windows\JM\JMInsIDE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetPoint] "C:\Program Files (x86)\Logitech\SetPoint\KEM.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Program Files (x86)\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'Default user')
O4 - Startup: TrayIt!.lnk = Ejer\Desktop\Megapack\Addons\trayit\trayit!.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files (x86)\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: &Clean Traces - C:\Program Files (x86)\DAP\Privacy Package\dapcleanerie.htm
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\Program Files (x86)\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\Program Files (x86)\DAP\dapextie2.htm
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Send til Bluetooth - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Send til &Bluetooth-enhed... - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{23684031-36DA-45B2-8076-D555F27B8E06}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - C:\Program Files (x86)\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files (x86)\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: MySql - Unknown owner - C:/AC Web Ultimate Repack/Server/mysql/bin/mysqld-nt.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files (x86)\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 10292 bytes
31. juli 2008 - 23:29 #20
"...og jeg kan vist ik opdatere til 8.X, da jeg mener at den koster penge?..." - så er det indført indenfor de sidste par sekunder *S*
http://free.avg.com/ww.download?prd=afe
31. juli 2008 - 23:30 #21
Hvordan kører PC'en iøvrigt ?
Avatar billede sheelac Nybegynder
31. juli 2008 - 23:56 #22
Ah, okay så husker jeg nok forkert.
Og PC'en er blevet MEGET hurtigere.
Specielt efter malware og hijack clean :) det er sgu rart.

Installere lige AVG 8, så er det hele vist ordnet :)

Alt ser ud til at virke, så du må gerne smide svar, du har fortjent de point xD
01. august 2008 - 00:15 #23
Der er ikke mere 'snavs' ifølge din Log...

Du er velkommen en anden gang...

Safe Surfing...

01. august 2008 - 10:24 #24
Takker for P.
Avatar billede sheelac Nybegynder
01. august 2008 - 11:17 #25
Det var så lidt, og mange tak for hjælpen :)