Avatar billede simsen Mester
25. juli 2008 - 12:05 Der er 1 løsning

FindControl og TreeView problemer

Hej,

Jeg roder stadig rundt med min treeview, hvortil jeg har to spørgsmål:

Pkt. 1 - når jeg forsøger at tilgå en sides fra MasterPage - gør jeg følgende:

Label lblEditContent = (Label)this.Page.FindControl("lblEditContent");
lblEditContent.Text = page.fProdPageBody;

Men jeg får følgende fejl:
Object reference not set to an instance of an object.

Jeg er sikker på der findes en label på siden der hedder lblEditContent...

Mit andet problem...
Jeg skal have det sådan, når jeg klikker på et menupunkt i mit TreeView, så skal den lave en Response.Redirect med det pågældende id, der bliver klikket på (jeg skal bruge det til noget Browserfriendly url). Dette kan jeg godt få til at fungere. Problemet ligger i, når jeg så henter siden ind igen (altså MasterPage siden), skal jeg finde og vælge menupunktet der er klikket på og expande.....

Dette gør jeg i min FindAndSelect (en jeg har fået hjælp til herinde) metode. Hvis jeg bare skriver følgende i Page_Load så fungerer den perfekt (den finder noden Test og expander både op og ned):

pagename = "Test";

FindAndSelect(MenuTree, pagename);

Men forsøger jeg følgende

try
        {
            Page page = new Page();

            if (page.ProdGetPageSpecific(pageId) == Status.Success)
            {
                //Label lblEditContent = (Label)this.Page.FindControl("lblEditContent");
                //lblEditContent.Text = page.fProdPageBody;

                lblMenuId.Text = page.fEditPageFId.ToString();
                lblMenuName.Text = page.fProdPageName.ToString();

                pagename = "Test";
                FindAndSelect(MenuTree, pagename);
            }
        catch
        { }

Altså at sætte den ind i en try/catch, så gør den ingenting......Og jeg har lavet "run to curser" den catcher ingen den - den fejler på ingen måder, nogensteder jeg kan se ihvertfald....

Nogen der kan hjælpe mig med ovennævnte to ting?

Bare sig til, hvis I vil have hele koden.

mvh
simsen :-)
Avatar billede simsen Mester
25. juli 2008 - 13:06 #1
Bliver da bedre for hver dag der går - har selv fundet ud af begge dele:

Ad 1 - Jeg skal først finde ConentPlaceHolder:
ContentPlaceHolder content = (ContentPlaceHolder)Page.Master.FindControl("ContentPlaceHolder1");
                Label lblEditContent = (Label)content.FindControl("lblEditContent");
                lblEditContent.Text = page.fProdPageBody;

Ad punkt 2:
Jeg skal fjerne alt vedr. MenuTree_TreeNodeExpanded og MenuTree_TreeNodeCollapsed