Avatar billede pablopablo Nybegynder
24. juli 2008 - 18:55 Der er 17 kommentarer

Websiden er udløbet?

Hejsa...

Jeg har et asp.net 2.0 projekt med mange contentpages...det hele virker fint...Men på én af content siderne, der virker tilbage knappen i IE. ikke...den kommer om og siger følgende:

"Websiden er udløbet" og jeg har ikke kodet noget specielt for denne side, så forstår ikke hvorfor den gør det??

I min Master page, findes koden:

Response.AppendHeader("Expires", "-1");

Men det påvirker jo alle sider, og der virker tilbage knappen fint! Håber I kender svaret!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juli 2008 - 01:04 #1
Der sker typisk hvis du har sendt data via en form ("posted", dvs. klikket på en submit knap), og prøver på at gå tilbage..

Er det det du gør?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. juli 2008 - 01:18 #2
Godaften :)

Nej, jeg redirecter blot (hvilket jeg gør man andre steder også):

Response.Redirect("~/Users/MySite.aspx?UserName=" + hiddenField.Value)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. juli 2008 - 01:18 #3
man = mange
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juli 2008 - 01:19 #4
Hmm?

Du indtaster et brugernavn på side A, og klikker på en submit-knap, som sender brugeren til side B. Her klikker brugeren på "tilbage"-knappen, for at komme til side A.

Er det korrekt eller forkert scenarie?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. juli 2008 - 01:24 #5
Ja.

Altså brugeren klikker på en knap på side A, som udfører en masse ting i code behind koden og til sidst redirecter brugeren til side B. Og ja, det er hvis brugeren fra side B klikker tilbage, at det fejler...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juli 2008 - 01:29 #6
Microsoft anbefaler at du indsætter et ekstra HEAD-område i dit dokument, hvilket virker lidt underligt:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q222064

Jeg ville nok først prøve at indsætte følgende i dit HEAD-område:

<meta http-equiv="pragma" content="no-cache">
<meta http-equiv="expires" content="-1">

Så vidt jeg ved, er fejlmeldingen "Websiden er udløbet" en Internet Explorer-ting.. andre browseren gør vist ikke sådan..
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. juli 2008 - 01:34 #7
Min masterpage indeholder allerede:

Response.AppendHeader("Cache-Control", "no-cache; private; no-store; must-revalidate; max-stale=0; post-check=0; pre-check=0; max-age=0"); // HTTP 1.1
        Response.AppendHeader("Pragma", "no-cache"); // HTTP 1.1
        Response.AppendHeader("Expires", "-1"); // HTTP 1.1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juli 2008 - 01:36 #8
Ja, jeg er klar over at du tilføjer disse headere via ASP.NET.. men indsæt dem via HTML også.. jeg har hørt/læst der kan se/sker underlige ting, hvor flere ting der burde have samme virking, faktisk ikke har samme virkning..

Det er derfor jeg skrev det, på trods af at du har nævnt det i dit spørgsmål.. :-)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. juli 2008 - 01:41 #9
OK...hhmm...men hvordan tilføjer jeg det korrekt til min contentpage? Den indeholder jo ikke nogen html, head del eller noget...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juli 2008 - 01:44 #10
Smid det i din MasterPage.. din MP indlæser din egne sider.. dvs, alt hvad der står på din MP, bliver automatisk indsat på alle dine sider..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juli 2008 - 01:45 #11
..faktisk bliver alle delene (MP, CP, osv) smeltet sammen til 1 "side" (klump data), som så sendes til browseren..
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. juli 2008 - 02:17 #12
I know...det er derfor jeg bruger asp.net og masterpages ;)

Det ændrer desværre intet :(

Har du nogle andre ideer?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juli 2008 - 02:21 #13
Ikke pt.. men måske i morgen..? :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. juli 2008 - 15:01 #14
Du kunne evt prøve http://www.daniweb.com/forums/thread30284.html :

Response.Buffer = True
Response.ExpiresAbsolute = Now().Subtract(New TimeSpan(1, 0, 0, 0))
Response.Expires = 0
Response.CacheControl = "no-cache"
Avatar billede pablopablo Nybegynder
29. juli 2008 - 22:20 #15
Det ændre desværre intet...
Avatar billede keysersoze Guru
29. juli 2008 - 23:15 #16
nu kender jeg selvfølgelig ikke din side eller din problems omfang - men en langt ude mulighed kunne måske være at det var explorens cache der gav problemet? Medmindre det er rettet i en nyere fix, så betyder en fyldt cache netop dette problem så prøv evt at tømme den.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
31. juli 2008 - 12:17 #17
Hej igen...det har jeg nu prøvet, men det halp intet. Det skal dog også siges, at jeg ALDRIG cacher noget som helst.

Derudover kan jeg fortælle dig, at alt virker som forventet i FireFox....aaarh IE!!