Avatar billede el_fredo Praktikant
24. juli 2008 - 14:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HTML CheckBox i UpdatePanel

Hej.
Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg fra C# code-behind kan få fat på data fra mine checkboxes som er lavet i HTML. Er jeg nødsaget til at lave alle checkboxes om til <asp:CheckBox...> versioner?

Mine checkboxes er placeret inde i et <asp:UpdatePanel>, som igen er placeret inde i en <ajaxToolkit:TabContainer> og til sidst <ajaxToolkit:TabPanel>.

Jeg skulle gerne både kunne læse fra mine checkboxes ("Checked"-status) og skrive til dem.

Sig til hvis jeg skal poste noget af min kode.

Tak.
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. juli 2008 - 15:01 #1
ASP har ingen mulighed til at få fat i kontroller som er tilføjet ved at skrive html direkte til klienten. Hvis du skal manipulere med kontroller fra din codebehind, bliver du nød til at tilføje kontrollerne fra din codebehind, ved at bruge Controls.Add() metoden på din updatepanel.
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. juli 2008 - 15:01 #2
Når jeg skriver ASP, mener jeg selvfølgelig ASP.NET
Avatar billede el_fredo Praktikant
24. juli 2008 - 15:08 #3
Ah ok. Ærgeligt. Så er jeg nødsaget til at håndtere problemet med alignment. Når jeg laver mine HTML labels og checkboxes om til asp-versioner, så kan jeg ikke få checkboxen aligned med den tilhørende label. Det er som om at checkboxen insisterer på at være aligned med toppen.
Avatar billede el_fredo Praktikant
24. juli 2008 - 15:35 #4
Jeg laver checkboxes med labels på følgende måde:

<asp:CheckBox CssClass="checkBoxStyle" ID="checkBox1" runat="server" />
<asp:Label CssClass="checkBoxStyle" Text="Første CheckBox" runat="server" /><br />

<asp:CheckBox CssClass="checkBoxStyle" ID="checkBox2" runat="server" />
<asp:Label CssClass="checkBoxStyle" Text="Anden CheckBox" runat="server" /><br />

Min CSS der bruges ser således ud:

.checkBoxStyle
{
    vertical-align: middle;
}

Det virkede fint med mine gamle HTML-checkboxes, men ikke når jeg laver det hele om til asp. Så er min checkbox nogle pixels for højt oppe i forhold til den label der står umiddelbart til højre for.

Nogen ide om hvad der er galt?
Avatar billede aaberg Nybegynder
25. juli 2008 - 09:37 #5
Jeg kan desværre ikke lige se hvad der er galt :-(

For øvrigt så tror jeg at jeg misforstod dit spørgsmål lidt. Jeg troede at du skulle tilføje kontroller dynamisk til siden, men som jeg forstår nu, er det statiske kontroller!?

Hvis det er statiske checkboxe, kan du godt få fat i almindelige html checkbokse fra koden, hvis du sætter en runat="server" attribut på dem.
Avatar billede meltinis Nybegynder
13. august 2008 - 01:10 #6
Hvorfor bruger du ikke bare den Text attribut som ASP.NET checkbox'ene har?
Avatar billede el_fredo Praktikant
14. august 2008 - 23:20 #7
Meltinis, det har jeg også prøvet. Men uanset hvad, så ender teksten (i Firefox) med at stå 2 pixels for lavt i forhold til checkboxen. I IEx virker det tilsyneladende fint (det skal så lige understreges at alt andet virker bedre i Firefox :)).
Avatar billede meltinis Nybegynder
15. august 2008 - 01:55 #8
Hehe... jeg sidder med andre, men lignende problemer i Firefox vs. IE. Jeg er nu også mest til Firefox - men det er de fleste andre Internetbrugere desværre ikke :o/
Avatar billede el_fredo Praktikant
26. november 2008 - 14:25 #9
Nå, problemet eksisterer stadigvæk. Jeg må vist acceptere at web er noget hø :)