Avatar billede petersen7913 Forsker
23. juli 2008 - 15:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksempel på rapportoversigt?

Hvordan er det mest praktisk at lave en oversigt over alle tilgængelige rapporter i et system?

Det bør være dynamisk, så det er let at tilføje en ny rapport.
Det bør være muligt at vælge en rapport og udfylde de parametre, som man ønsker at kalde rapporten med.

Forslag, links til eksempler????
Avatar billede mugs Novice
23. juli 2008 - 16:00 #1
SELECT msysobjects.Name
FROM msysobjects
WHERE (((msysobjects.Name) Not Like "MSys*") And ((msysobjects.Type)=-32764));
Avatar billede petersen7913 Forsker
23. juli 2008 - 21:18 #2
mugs, problemet er ikke at lave en select med selve rapporterne. Det jeg efterlyser er forslag til at kunne kalde rapporterne på en smart måde, når der kan være et varierende antal parametre til hver rapport. Så jeg ikke skal lave et særskilt parametervindue til hver enkelt rapport ;)
Avatar billede mugs Novice
23. juli 2008 - 21:36 #3
Ikke helt sikker på hvad du mener. Men et eksempel på flere alfanumeriske kriterier:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "[Tabel1]![tekst]= '" & Me!tekst & "' And [Tabel1]![Tekst1]= '" & Me!Tekst21 & "' And [Tabel1]![tekst2]= '" & Me!tekst2 & "'"

Og her med kombineret alfanumerisk og numerisk kriterie:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "[Tabel1]![tekst]= '" & Me!tekst & "' And [Tabel1]![tal]= " & Me!tal & ""
Avatar billede petersen7913 Forsker
23. juli 2008 - 21:48 #4
Hm ... ja, men det kan jeg bruge NÅR brugeren HAR valgt parametre.

Nå, jeg går nok i tænkeboks og laver et lille generelt rapport system.

Men tak for forslagene alligevel :)
Avatar billede mugs Novice
23. juli 2008 - 22:09 #5
Kan du bruge inputbokse i stil med denne og derefter lade forespørgslen referere til formularens felt:

Me.tekst0 = InputBox(Prompt:="Indtast parameter.", Title:="Kriterie for rapporten", Default:="")

Men tak for point.