Avatar billede garfieldzx Nybegynder
22. juli 2008 - 19:36 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

red data fra crashet vista

Hej,

En af mine venner har afleveret en vista maskine som er crashet, den kan ikke starte op normalt, fejlsikret eller på anden måde... den kommer til sort skærm og pilen er der... og den har stået sådan i et par timer, så det er ikke fordi den bare er langsom... nogen der ved om man kan via boot cd, lægge et lille boot program ind, som er inc brændeprogram, så man kan finde alt data og få det brændt ud

Har prøvet "sidste gode config" (flere af dem, men uden held)

Håber i kan hjælpe mig :)
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
22. juli 2008 - 19:59 #1
Skal lige siges at der er mange brugere på den laptop...
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 20:13 #2
prøv at køre en repair af installationen.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 20:18 #3
Og hvis alt fejler kan du altid hive dine data ud med en livecd f.eks. www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
22. juli 2008 - 20:20 #4
repair fejler oz, får en anden mulighed, der skriver den at den vil fjerne ALT :( men vil prøve det program dhelgec skriver :)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 20:26 #5
Du melder blot tilbage hvis du behøver hjælp
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
22. juli 2008 - 20:28 #6
prøver med denne ;)

KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-EN.iso 04-Jan-2007 01:58  696M
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
22. juli 2008 - 20:29 #7
skal liiiiige nå at ha det ned og brænde det... ;)
men vender stærkt tilbage :D
håber at alt kan smides over på en usb disk... men får se, bare jeg kan komme ind og fange nogle dokumenter :D
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 20:58 #8
"håber at alt kan smides over på en usb disk" Det kan det
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
23. juli 2008 - 02:19 #9
Hej helgec,

Jeg har lige prøvet den cd som jeg har hentet og brændt...
Den starter fint op med en menu, men når jeg så trykker enter, så loader den 2 linier, og så sker der ikke mere :(

hdd'en i den bærbare stopper, og cd'en stopper :(
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
23. juli 2008 - 02:33 #10
havde godt nok ikke en mus sat til, da der jo er en mousepad... men prøver da lige at smide en mus i, og se om det gør en forskel ;)

Hvis ikke, så daffer jeg i seng ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 07:24 #11
Det lyder hverken rart eller rigtigt, faktisk lyder det som om din computer ikke har det godt, prøv dette
Boot op på Knoppix, straks efter boot kan du se at der står "boot" nede i venstre hjørne, tast nu F3 , skriv, failsafe  -> enter og se så om det ikke hjalp
Det bør ikke tage meget over 60 sek. at boote op
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
23. juli 2008 - 12:01 #12
jeg prøvede filesafe før du skrev det her :)
Jeg kunne godt boote op til et system, men ingen mus, så det var svært at gøre noget, prøvede dog med taster at finde lidt frem, men blev sq ikke klog på det... tror ikke at disken fejler noget som sådan, for kan komme ind i noget bootmenu som er pre installeret på den, og kan komme ind i standart menu, hvis jeg trykker F8... den bootmenu som er preinstalleret, der starter den noget af win op...
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
23. juli 2008 - 12:03 #13
og da jeg kom frem i den menu filesafe, så skrev den knoppix 5.1.0, ig ikke 5.1.1 :S
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 12:19 #14
Det bør ikke være noget problem at arbejde fra KNOPPIX helt uden mus, meld lige tilbage hvis du vil ha hjælp
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
23. juli 2008 - 12:37 #15
når jeg kommer ind med den filesafe, så synes jeg ikke at jeg kan finde min hdd :S
tænkte om der er forskel på KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-DE.iso 04-Jan-2007 01:51  696M  og så den jeg har`?

For som sagt, knoppix hænger under boot...
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 12:40 #16
Har du fastnet telefon kan jeg ringe dig op
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
23. juli 2008 - 12:43 #17
har lige prøvet at stoppe skiven i her i denne pc, så skriver den knoppix 5.1, og i toppen (den blå bjælke i IE, der står der knoppix 5.1.0

Så selvom img filen jeg har hentet hedder 5.1.1, så tror jeg desværre kun at det er 5.1.0... derfor jeg tænkte at prøve den tyske udgave... ikke at jeg fatter en bjælle tysk, men kan jo bruge guiden på dk/uk fra denne puter
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
23. juli 2008 - 12:44 #18
har ikke fastnet fon, men har følgende programmer :)

msn: msn@killingzx.dk
skype: garfieldzx
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 12:45 #19
Kunne du ikke lige svare mig vedr. telefon, det hele kan sikkert klares på under 2 minutter
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
23. juli 2008 - 12:47 #20
har kun mobil, men vil gerne ringe dig op :)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2008 - 07:03 #21
Jeg mener at løsningen må blive denne
Boot op på den skive du lavede i går (bootIT) formindsk din korrupte partition med 5 Gb. -> herefter boot op på din XP-skive -> installer XP på de 5 Gb. du lige har frigivet og nu kan du "FORHÅBENTLIG" via den nye installation overføre alle dine data til den externe
Jeg tror ikke vi skal arbejde mere på at finde en løsning med DOS det vil simpelthen tage for lang tid at overføre de store mængder data der er tale om
Du er velkommen til at ringe
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
25. juli 2008 - 11:36 #22
Hej,

Han fik en på hans kollegie til at skrue harddisken ud og fik vist overført data på den måde... men helgec... ville sq gerne give dig alle mine point som tak for den STORE HJÆLP du har givet mig...

Send et svar, og så får du velfortjente point
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2008 - 12:08 #23
Ok