Avatar billede heavyhenning Nybegynder
22. juli 2008 - 17:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skærmen på min laptop forbliver sort?!

Hej eksperter

Når jeg starter min bærbar op, forbliver min skærm sort - kul sort, som om den slet ikke reagerer. Men computeren starter tilsyneladende op, da køleren går igang og lyset blinker i cd-rom drevet. Hvad kan problemet evt. være?? - måske fugt et eller andet sted?

Jeg sidder nemlig på Sri Lanka, og her er luftfugtigheden noget højere, og den virkede hernede i de første par dage, men imorges ville den ikke tænde?!

Mvh
Henrik

P.S. Jeg har virklig brug for at få den igang igen, så please hjælp!!
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 17:49 #1
Har du prøvet at gå ind i BIOS (F2 ved boot)kan du se noget her
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
22. juli 2008 - 18:07 #2
jeg kan ikke se hvornår jeg skal trykke, da skærmen forbliver slukket.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 18:19 #3
Du kan vel forsøge med gentagne tryk straks du starter
Avatar billede draco999 Nybegynder
22. juli 2008 - 18:55 #4
Hvis din skærm er sort og forbliver sort så er den jo nok gået til..
Det vil jo ikke hjælpe at gå ind i en BIOS som man ikke kan se.

Har du prøvet at rygge skærme sådan op og ned for at se om det er en løs forbindelse???, har lagt mærke til at mange bærbare har denne fejl..
Dog tror jeg din bærbar´s skærm er død
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
22. juli 2008 - 19:03 #5
Det lyder sku lidt nedern når man sidder på Sri Lanka og den er købt hos zepto i danmark. Men jeg har en edb-forsikring, der stadig dækker. Men der er ikke noget man kan gøre, hvis det fx sku være en løsforbindelse etc.?!
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 19:13 #6
"Det vil jo ikke hjælpe at gå ind i en BIOS som man ikke kan se."  En sær bemærkning jeg foreslog netop BIOS fordi at spørger derved kunne finde ud af om det var et HW problem eller et styresystem problem
Avatar billede Jensen DK Novice
22. juli 2008 - 21:27 #7
Det er muligvis dit back light i skærmen der er kaput, hold komputeren op mod noget lys hvis du kan ane et billed så er skærmen kaput.
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
23. juli 2008 - 10:51 #8
Jeg kan ikke ane noget billede, naer jeg holder den op mod lyset, saa tror at jeg er noedt til at sende den ind, men ellers tak for de mange forslag.
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
04. marts 2009 - 11:16 #9
...