Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. juli 2008 - 13:33 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

OWA fra internettet

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får OWA tilgænligt fra internettet. Jeg kan udemærkt komme ind på den lokal via https://<SERVERNAVN>/exchange. Jeg kunne godt tænke mig at adressen skal være https://mail.domæne.dk.
Jeg har åbnet port 443 i min router, jeg har fået et certifikat. Når jeg går ind på siden så får jeg afvide at siden er underopbygning.
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
22. juli 2008 - 13:40 #1
Husk at sætte det på i din host header for sitet i IIS.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. juli 2008 - 14:09 #2
Det har jeg gjort på Default Web Site og det ar ikke nogen betydning. Har du andre forslag?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 14:24 #3
virker mail.domæne.dk/exchange ?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. juli 2008 - 14:50 #4
ja, det gør det sørme, hvorfcan ændre jeg det så det kun er mail.domæne.dk?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 15:05 #5
du fixer det i sitet i din exchange manager
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 15:06 #6
exchange path skal være mailboxes for smtp domain...
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. juli 2008 - 15:07 #7
du mener system manager, right?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 15:08 #8
yes
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. juli 2008 - 15:25 #9
kan du være lidt mere specifik om hvor jeg skal rette noget, kan ikke lige se hvor jeg skal rette noget.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 15:27 #10
højreklik på din http virtual server i exchange system manager --> vælg properties. Der skulle den gerne stå til "mailboxes for smtp domain" i "exchange path"
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. juli 2008 - 15:44 #11
nu skal jeg lige være med.

nu står jeg i system manager
Skal jeg så i servers -> <SERVERNAVN> -> Protocols -> HTTP og så højre klikke på Exchange Virtual Server, Right? Der står der så at hvis jeg vil rette på noget der så skal jeg gå i IIS manager.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 15:46 #12
havde lige overset du bare havde tilføjet en http header til default website. Fjern den igen, og så lav en ny virtual server i exchange... så giver det hele mere mening.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. juli 2008 - 15:54 #13
nu har jeg oprettet en ny virtuel server. men jeg kan ikke lige se hvor jeg skal noget med exchange path jeg har kun "domæne.dk (default)"
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 15:58 #14
ja, det skriver den, når du har valgt "mailboxes for smtp domain"... den øverste valgmulighed i exchange path.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. juli 2008 - 16:04 #15
ah ok, det havde jeg lige overset. men når jeg nu prøver og så får jeg bare en side der siger siden er under opbygning.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 16:39 #16
selvom du har lavet en ny virtuel http server ved siden af standard sitet?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 16:41 #17
den skal selvfølgelig have tilføjet hostheaderen du ønsker
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. juli 2008 - 16:50 #18
det har jeg gjort, jeg kan stdig kun komme ind på https://mail.DOMÆNE.dk/exchange
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 17:07 #19
og du har fjernet hostheader fra den anden?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. juli 2008 - 17:54 #20
ja
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 17:56 #21
det er ellers det eneste der er i det. Tjek om sitet er oprettet i iis'en også. Genstart evt. iis'en. Ellers forfra.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. juli 2008 - 18:00 #22
jeg har også allerede gjort, kigger på det igen senere, lige nu synes jeg jeg har fået for meget af exchange server.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. september 2008 - 21:08 #23
Fik det aldrig til og virke. men tak for hjælpen.
Lig et svar for ulejligheden.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. august 2009 - 15:28 #24
Da der ikke er blevet lagt et svar lukker jeg spørgsmålet.