Avatar billede dcasso Nybegynder
22. juli 2008 - 13:25 Der er 4 kommentarer

Meget svingende internethastighed

Jeg sidder på en 10 mbit forbindelse og har netop skiftet over til vista ultimate 64bit.

På mange måder et ok skifte, men internethastigheden er godt nok et stort problem.

Ofte har jeg en hastighed på 100kb og vil jo mene jeg burde lægge på i hvert fald min. 500kb. Når jeg tester fra en anden pc får jeg også hastigheder på ml. 400-1000kb. En gang imellem får jeg den maksimale hastighed fra vista men oftest ligger jeg på de 100kb.

Når jeg kører tdc hastighedstest starter får jeg svar fra 130kb op til 1mb.
Avatar billede dcasso Nybegynder
22. juli 2008 - 13:25 #1
gik lige for hurtigt, fik ikke spørgsmålet med :)

Spørgsmålet er selvfølgelig, hvorfor svinger min hastighed så meget på vista, mens en anden pc kørende xp kan få de maksimale internethastigheder uden de store problemer. og hvad dælen kan jeg gøre ved det
22. juli 2008 - 15:52 #2
Generelt - har du install MS Vista SerivcePack1 + efterfølgende opdateringer ?
Avatar billede dcasso Nybegynder
22. juli 2008 - 17:16 #3
Jeg har opdateret alt. Service pack på vista med efterfølgede opdateringer og alle drivere er de nyeste versioner.
22. juli 2008 - 20:16 #4
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...