Avatar billede joergen_vinther Nybegynder
22. juli 2008 - 11:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Form.Show problem.

Når en Form Kaldes første gang med "Form.Show", køres rutinen: "Form_Load".
Formen gemmes med: "Form.Hide", som ikke er unload.
Når formen kaldes 2. gang køres rutinen "Form_Load" ikke.
Hvordan får man formen til at køre "Form_Load", hver gang formen kaldes ?
Skal jeg bruge noget andet end "Form.Hide" eller kalde formen med andet end "Form.Show" ?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
22. juli 2008 - 12:51 #1
Du kan enten unloade formen med Unload Me, eller ligge koden i Form_Activate
Avatar billede joergen_vinther Nybegynder
22. juli 2008 - 14:19 #2
Tak for interessen, men jeg forstår ikke rigtigt. Kan du ikke mere udførligt forklare, hvordan man gør. Evt. med et eksempel.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
22. juli 2008 - 22:40 #3
Lige som du kan indsætte kode i Form_Load, har du mulighed for at indsætte kode i
Form_Activate.
Hvis du fra Form1 f.eks kalder Form2, og skal tilbage til Form1, er du nødt til at have kode i Form_Activate for at få den udført.
Eksempel:
Private Sub Form_Load()
    Msgbox "Hej"
End Sub
Denne kode afvikles, når du bruger Form1.Show, første gang.
Bruger du nu Form1.Hide, vil du ikke få afviklet koden med mindre den ligger i
Private Sub Form_Activate()
    Msgbox "Hej"
End Sub
Hvis du stadig ikke er helt med, må du forklare nærmere, hvad det er du prøver at gøre.
Avatar billede joergen_vinther Nybegynder
22. juli 2008 - 23:12 #4
Så er det sevet ind. Tak for hjælpen. Sent et svar.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
23. juli 2008 - 13:23 #5
Glad for at kunne hjælpe :-)