Avatar billede makalaydk Nybegynder
21. juli 2008 - 16:35 Der er 5 kommentarer

Header type gennem ssl forbindelse.

Hej.

Jeg har et problem med en css header når denne bliver sendt igennem en ssl forbindelse.

Jeg har en simpel test fil, test.php, der ser således ud:

<?php
    header('content-type:text/css');
?>

Når denne bliver kørt på en "alm." server, f.eks www.nybohansen.dk/test.php, får jeg et dokument retur fra serveren med header type text/css. Hvis jeg kører filen igennem en ssl forbindelse som f.eks:

https://pay.dandomain.dk/securetunnel-bin.asp?url=http://www.nybohansen.dk/test.php

Får jeg et dokument fra serveren med header type text/html.

Hvordan kan det være at header() ikke virker under en ssl forbindelse? Hvorledes kan jeg sikre mig at jeg får en text/css fil retur fra serveren under en sikker forbindelse?

Pft.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. juli 2008 - 16:57 #1
Jeg tror det er dandomains tunnel som retter på dine data.
Har du ikke en dokumentation til deres side ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. juli 2008 - 16:58 #2
Hvad hvis du laver:

style.css
body{background-color: red;}

Åben den direkte og via tunnel, er der nogen forskel ?
Avatar billede makalaydk Nybegynder
21. juli 2008 - 17:05 #3
Hvis jeg sender filen som en css fil er der intet problem; jeg får en text/css fil retur. Hvis jeg sender den som en php fil, bliver php'en parset korrekt, men resultatet er en text/html fil.

Når php'en bliver parset korrekt, må jeg vil antage at headeren dermed også bliver ændret til text/css. Vi kan derfor løst konkludere at fra serveren har parset php'en til jeg modtager filen er headeren blevet ændret til text/html?!

Dandomain kender ikke ret meget til systemet bag deres gateway. De henviser blot til et tamt eksempel uden nogen php/css import.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. juli 2008 - 17:09 #4
Fed leverandør! :o)
Avatar billede coderdk Praktikant
21. juli 2008 - 20:22 #5
Lav en .htaccess:

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^dan-dum-ain.css$ /test.php

og så brug /dan-dum-ain.css ;)