Avatar billede dragnor Juniormester
21. juli 2008 - 13:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

liste forespørgsel

Hej Eksperter

Jeg har en liste(list box) hvori indholdet skal udskiftes på baggrund af er forespørgsel. fx "Select postnr, city FROM byer WHERE city LIKE '*G*'"
hvor G udskiftes på baggrund af nogle bruger valg, og derved skal listen opdateres.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan man gør det, i VBA koden?
Avatar billede terry Ekspert
21. juli 2008 - 13:16 #1
Not sure what you use to change '*G*'
but one methdo is to just use an SQL in the combo's row source property instead of the query name

Then change change the property something like this

Me.YourCombo.RowSource = "Select postnr, city FROM byer WHERE city LIKE '*" & Me.SearchField & "*'"

Where me search field could be the name of a field on the form where you enter the value you want.
Avatar billede terry Ekspert
21. juli 2008 - 13:21 #2
and the idea would be the same for a listbox :o)
Avatar billede fdata Forsker
21. juli 2008 - 13:27 #3
... and remember to requery the listbox if it's done on-the-fly  ;o)
Me.YourCombo.Requery
Avatar billede mugs Novice
21. juli 2008 - 13:34 #4
Private Sub Tekst37_AfterUpdate()
Me.Liste1.RowSource = "Select postnr, city FROM byer  WHERE city LIKE '*" & Me.dit søgefelt & "*'"
Me.dit søgefelt.Requery
End Sub
Avatar billede mugs Novice
21. juli 2008 - 13:34 #5
Tekst27 = dit søgefelt
Avatar billede dragnor Juniormester
21. juli 2008 - 13:57 #6
Så kommer der kun postnr med i listen, ikke city?
Avatar billede dragnor Juniormester
21. juli 2008 - 13:59 #7
bare glem mit sidste spørgsmål, det var ColumnCount jeg skulle bruge :-)
Avatar billede dragnor Juniormester
21. juli 2008 - 13:59 #8
Terry kom først med et svar og får derfor point
Avatar billede terry Ekspert
21. juli 2008 - 18:00 #9
Thanks