Avatar billede younk-dk Nybegynder
18. juli 2008 - 20:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forstår ikke substr.

Hej jeg har læst og kan bare ikke få det til at virke.
Mit problem er det samme som de her:(ikke mine spørgsmål)
http://www.eksperten.dk/spm/528505
http://www.eksperten.dk/spm/238815

Mit lille script ser sådan her ud:
---------------------------------------------------------

<?PHP
include('config.php');
//Make query to find at random movie in the databse
$movie_res = mysql_query("SELECT * FROM scrratinglist ORDER BY RAND() LIMIT 0,1") or die(mysql_error());
        while ($row = mysql_fetch_array($movie_res)) {
            ?>

          Titel:<i><?php echo $row['header']; ?></i><br><?php echo $row['message']; ?><br><?php echo $row['listnam']; ?>
<?php echo "<a href='review/index.php?listid=$row[listid]'>Click to rate</a>"; ?>

---------------------------------------------------------

Mit problem er at "message" tit er 500 tegn lang, hvilket gør at den ødelægge mit design :) , i stedet vil jeg godt have message til at stoppe ved 50 tegn og så kan folk klikke "rate" hvis de vil se det hele.

Dog kan jeg ikke få implementeret en cut funktion og substr kan jeg heller ikke få til at virke.

...og svaret er garanteret lige til og alt for let, men kan ikke lige pt se skoven for bare træer.

På forhånd tak.
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. juli 2008 - 21:58 #1
<?p
include('config.php');
//Make query to find at random movie in the databse
$movie_res = mysql_query("SELECT * FROM scrratinglist ORDER BY RAND() LIMIT 0,1") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($movie_res)) {
$limit = 50;
$message = substr($_POST['message'],0,50)."...";
            ?>

          Titel:<i><?php echo $row['header']; ?></i><br><?php echo $message; ?><br><?php echo $row['listnam']; ?>
<?php echo "<a href='review/index.php?listid=$row[listid]'>Click to rate</a>"; ?>

En substr virker sådan her:
substr ( string , start-punkt , slutpunkt ) ;
Eksempel:
$string = abcdefg;
$text = substr($string,0,3);
// $text vil så give abc
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. juli 2008 - 21:59 #2
hov! rettelse:

<?p
include('config.php');
//Make query to find at random movie in the databse
$movie_res = mysql_query("SELECT * FROM scrratinglist ORDER BY RAND() LIMIT 0,1") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($movie_res)) {
$limit = 50; // antallet her er det antal tilladte tegn inden cut
$message = substr($_POST['message'],0,$limit)."...";
            ?>

          Titel:<i><?php echo $row['header']; ?></i><br><?php echo $message; ?><br><?php echo $row['listnam']; ?>
<?php echo "<a href='review/index.php?listid=$row[listid]'>Click to rate</a>"; ?>
Avatar billede younk-dk Nybegynder
18. juli 2008 - 22:26 #3
Kan ikke få det til at fungere...
Parse error: parse error in c:\apache\htdocs\test2.php on line 11

Vil du have et dump af basen?
Avatar billede showsource Seniormester
18. juli 2008 - 22:32 #4
$movie_res = mysql_query("SELECT * FROM scrratinglist ORDER BY RAND() LIMIT 0,1") or die(mysql_error());

ændres til

$movie_res = mysql_query("SELECT header, LEFT(message, 50), listnam, listid FROM scrratinglist ORDER BY RAND() LIMIT 0,1") or die(mysql_error());

eller

$movie_res = mysql_query("SELECT header, LEFT(message, 50) as message, listnam, listid FROM scrratinglist ORDER BY RAND() LIMIT 0,1") or die(mysql_error());
Avatar billede showsource Seniormester
18. juli 2008 - 22:33 #5
Og drop den while, nu det kun er et row som hentes!

$row = mysql_fetch_array($movie_res);

echo $row["message"];
Avatar billede younk-dk Nybegynder
18. juli 2008 - 22:42 #6
Hmm, underligt nu viser den bare ikke message overhovedet. (Det problem jeg har oplevet mest mens jeg har prøvet at få det til at fungere)

Bare så vi ikke går forbi hinanden så er den nuværende kode:

<?
include('config.php');
//Make query to find at random movie in the databse
$movie_res = mysql_query("SELECT header, LEFT(message, 50), listnam, listid FROM scrratinglist ORDER BY RAND() LIMIT 0,1") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($movie_res);
$limit = 50; // antallet her er det antal tilladte tegn inden cut
$message = substr($_POST['message'],0,$limit)."...";
            ?>

          Titel:<i><?php echo $row['header']; ?></i><br><?php echo $message; ?><br><?php echo $row['listnam']; ?>
<?php echo "<a href='review/index.php?listid=$row[listid]'>Click to rate</a>"; ?>

Det eneste jeg kan ser er Titel:Headertekst ... listname click to rate

BTW tak for hjælpen
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. juli 2008 - 23:13 #7
$message = substr($_POST['message'],0,$limit)."...";

til

$message = substr($row['message'],0,$limit)."...";
Avatar billede younk-dk Nybegynder
18. juli 2008 - 23:26 #8
Har prøvet, med samme resultat.. intet, æv.
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. juli 2008 - 23:30 #9
smid lige din kode herind
Avatar billede younk-dk Nybegynder
18. juli 2008 - 23:37 #10
<?
include('config.php');
//Make query to find at random movie in the databse
$movie_res = mysql_query("SELECT header, LEFT(message, 50), listnam, listid FROM scrratinglist ORDER BY RAND() LIMIT 0,1") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($movie_res);
$limit = 50; // antallet her er det antal tilladte tegn inden cut
$message = substr($row['message'],0,$limit)."...";
            ?>

          Titel:<i><?php echo $row['header']; ?></i><br><?php echo $message; ?><br><?php echo $row['listnam']; ?>
<?php echo "<a href='review/index.php?listid=$row[listid]'>Click to rate</a>"; ?>
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. juli 2008 - 23:45 #11
<?
include('config.php');
//Make query to find at random movie in the databse
$movie_res = mysql_query("SELECT * FROM scrratinglist ORDER BY RAND() LIMIT 0,1") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($movie_res);
$limit = 50; // antallet her er det antal tilladte tegn inden cut
$message = substr($row['message'],0,$limit)."...";
            ?>

          Titel:<i><?php echo $row['header']; ?></i><br><?php echo $message; ?><br><?php echo $row['listnam']; ?>
<?php echo "<a href='review/index.php?listid=$row[listid]'>Click to rate</a>"; ?>
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. juli 2008 - 23:45 #12
- prøv den
Avatar billede younk-dk Nybegynder
18. juli 2008 - 23:48 #13
Nice, mange tak det virker. Det var da mere problematisk end jeg havde forventet. Mange tak for hjælpen. Smid et svar ;)
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. juli 2008 - 23:56 #14
svar