Avatar billede skindbeni Nybegynder
18. juli 2008 - 14:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Firebird fejler efter installering af Interbase

Hej.

Jeg har oprettet et par databaser med Firebird 2,1.

Efter installation af Interbase Developer som fulgte med min Delphi 2007 Pro har det ødelagt noget, så jeg ikke længere kan åbne Firebird filerne. Jeg afinstallerede derefter Interbase, da jeg alligevel ikke skal bruge den, men jeg kan stadig ikke åbne mine Firebird filer.

Fejlbeskeden er:

Can't format message 13:96 - message file c:\program files\Borland\Interbase/Interbase.msg not found. Unavaible database.

Ovenstående fjelbesked er jo logisk nok, idet jeg har fjernet Interbase og biblioteket ikke længere eksisterer.
Men hvorfor den reelt kommer, når det er en Firebird database jeg prøver og åbne og hvordan jeg redder det tilbage ved  jeg ikke. Kan i hjælpe?
(jeg kan heller ikke oprette en ny Firebird database, pga. samme fejl. Jeg bruger IBExpert).

Det hjælper ikke at afinstallere Firebird og installere igen. Fejlen bliver ved med at opstå
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2008 - 00:05 #1
Mit gæt vil være at du skal slette nogle Firebird/Interbase keys i registry og derefter
geninstallere Firebird.
Avatar billede martinlind Nybegynder
20. juli 2008 - 10:32 #2
Du skal slette ALLE dine gds32.dll filer på din maskine, og så evt. installer fb igen eller tage en copy af fb - gds32.dll og copiere den ud i win32 bagefter, det tror jeg vil virke, husk når du geninstaller fb, så sæt hak i gds32 compatible og evt copy gds32 to win...
Avatar billede skindbeni Nybegynder
21. juli 2008 - 12:09 #3
Jeg brugte MArtinlind's løsning, men har taget begge jeres muligheder til efterretning. Smider i et svar.
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. juli 2008 - 12:43 #4
Det med gds32.dll, er et forholdsvis kendt problem, du kan komme udfor igen :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2008 - 04:14 #5
Jeg springer over her. Det lyder helt klart som om GDS32 er løsningen.