Avatar billede duqe Nybegynder
18. juli 2008 - 13:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hente info fra anden side

Hej

Er det muligt at gemme noget information fra en anden hjemmeside ned i f.eks. en variabel?

Hvis jeg f.eks. ønsker at lave en valutaberegner, er det så muligt at lave et script der automatisk opdaterer $euro_kurs til hvad der står på: http://www.nordea.dk/Privat/Livssituationer/Rejse/Valutakurser/15387.html , under  Euro ?
Avatar billede janpolsen Nybegynder
18. juli 2008 - 14:11 #1
Der er flere måder at læse URL'er på - nedenstående bruger file().
<?php
$file = implode('', file("http://www.nordea.dk/Privat/Livssituationer/Rejse/Valutakurser/15387.html"));

// kursen for euro
preg_match("/<b>euro<\/b>.*?<\/div>.*?<div.*?>(.*?)<\/div>/ism", $file, $matches);
$euro_kurs = trim($matches[1]);
echo "Kursen for Euro er: {$euro_kurs}\n";

// all valuta-kurser
preg_match_all("/<div.*?>\s*?<b>(.*?)<\/b>.*?<\/div>.*?<div.*?>(.*?)<\/div>/ism", $file, $matches, PREG_SET_ORDER);
foreach ($matches AS $row) {
    echo "Kursen for {$row[1]}: ".trim($row[2])."\n";
}
?>
Avatar billede duqe Nybegynder
18. juli 2008 - 14:56 #2
Tak for svaret

          <td class="Ulige TopPricesCol9">
            <b>1.895 kr.</b>
          </td>

Kan det samme gøres med denne værdi? Kan ikke rigtig selv få det til at virke
Avatar billede janpolsen Nybegynder
18. juli 2008 - 15:02 #3
Ja, sagtens... Har du en URL hvor der står en masse tekst i, eller er det blot ud fra de tre linjer du skriver?
Avatar billede duqe Nybegynder
18. juli 2008 - 15:06 #4
Har fundet ud af det nu. Manglede bare lige en .*? :)

Smider du et svar?
Avatar billede janpolsen Nybegynder
18. juli 2008 - 15:14 #5
Okies... Jeg kan iøvrigt anbefale http://gskinner.com/RegExr/ hvis man gerne vil "lege" med regular expressions :)
Avatar billede duqe Nybegynder
18. juli 2008 - 15:15 #6
Okay tak skal du ha' :)
Avatar billede clus Nybegynder
13. maj 2009 - 09:39 #7
Jeg har bestemt ikke styr på det med preg_match

jeg har en stump af en kode der hedder

                                                    <span id="ContentControl_NordicCurrencyQuotations_pidcontent1_1_rl2__rli8_IsoCodeLabelList2">USD</span>
                                                </td>
                                <td style="width: 25%; text-align: center">
                                                    <span id="ContentControl_NordicCurrencyQuotations_pidcontent1_1_rl2__rli8_CurrencyNameLabelList2">Dollar</span>

                                                </td>
                                <td style="width: 25%; text-align: right;">
                                                    <span id="ContentControl_NordicCurrencyQuotations_pidcontent1_1_rl2__rli8_SpotRateLabelList2">548,77</span>

Der er flere dollar begreber op siden men det er de 548,77 jeg gerne vil have ud.

Nogen der kan hjælpe?