Avatar billede fluii Nybegynder
18. juli 2008 - 10:34 Der er 2 kommentarer

Soap til Array langsom!

Jeg bruger nedenstående metode til at ligge resultatet af et SOAP-kald ind i array. Det fungere også, men hvis der er over 500 resultater, tager det 10 sec. for serveren at indsætte i array'et.

--
Set entity_liste = objXMLDOM.getElementsByTagName("spProduct")
For n = 0 to entity_liste.length-1
    Set entity = entity_liste.item(n)
    Redim PRESERVE produktArray( 5 ,n)
    produktArray(0,n) = entity.getElementsByTagName("Id").item(0).text
    produktArray(1,n) = entity.getElementsByTagName("Name").item(0).text
    produktArray(2,n) = entity.getElementsByTagName("Date").item(0).text
    produktArray(3,n) = entity.getElementsByTagName("NumberOfDays").item(0).text
    produktArray(4,n) = entity.getElementsByTagName("Price").item(0).text
    produktArray(5,n) = entity.getElementsByTagName("ProductGroupId").item(0).text
Next
--

Erstatter jeg produktArray(xx,n)'erne med test, tager det ingen tid, så det er selve indsættelsen der trækker tænder ud. (Serverbelastningen er på 100% af 1 kerne i de 10 sec.)

Er der ikke en bedre måde at lægge indholdet ind i et array?
Avatar billede driis Nybegynder
18. juli 2008 - 11:32 #1
Undgå Redim i løkken, og lav arrayet så stort som du skal bruge til at starte med.

Redim er en dyr operation, da den skal allokere nyt memory, og i de fleste tilfælde, kopiere alle elementer igen.
Avatar billede fluii Nybegynder
18. juli 2008 - 13:53 #2
Tak for dit svar.

Det har jeg også forsøgt.

Det eneste som kan bringe tiden ned fra 10 til 1 sec. er ved at erstatte produktArray(xxx,n)'erne med variabler.