Avatar billede fromse Nybegynder
18. juli 2008 - 08:42 Der er 2 kommentarer

Coutdown til shutdown

Hej eksperter

Jeg skal igang med at lave et script der efter 30 min skal slukke computeren. Jeg kunne derfor godt tænke mig at der var en nedtællingsfunktion i nedenstående box, så man ved hvor længe der er til at computeren slukker. Når tide er udløbet, og man IKKE har trykket OK, skal den køre en shutdown kommando.

Håber det kan løses :)

ShutDownBox = MsgBox("Your computer will shutdown in 30 minutes!" & vbCrLf & "Do you want to continue this session?", vbCritical, "Automatic shutdown")

If ShutDownBox = 1 Then
  StatusBox = MsgBox("The shutdown has been canceled!", vbInformation, "Automatic shutdown")
End If

/From
Avatar billede w13 Novice
18. juli 2008 - 09:28 #1
Du kan vel lave en While, der indeholder en Script.Wait 1000
De 1000 er ms., så det svarer jo til et sekund.
Avatar billede w13 Novice
18. juli 2008 - 09:49 #2
F.eks. noget i retning af:

Dim iSeconds
iSeconds = 30*60
Do While iSeconds>0
  'Udskriv: iSeconds/60 & ":" & iSeconds mod 60
  Script.Wait 1000
Loop

'Shutdownkommando