Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 14:32 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

Danske bogstaver giver intet søgeresultat i databasesøgning

Jeg har en dansk-engelsk ordbog liggende i en Access database. For at kunne slå ord op i databasen, har jeg indlejret ASP-filer i et CMS-system (Obvius).

Databasen indeholder ord med æ, ø og å. Hvis man søger på fx "å" får man ingen resultater til trods for at der er ord der begynder med "å" i basen. Hvis man søger på "direktør" kommer der ingen resultater fordi ordet indeholder "ø", men søger man på fx "dir" kommer ordet "direktør" frem. Man kan altså ikke søge på danske bogstaver, men de kan godt vises på resultatlisten og vises iøvrigt rigtigt (altså ikke som mærkelige tegn). Se evt. ordbogen her og prøv selv: http://ku.dk

Jeg forestiller mig at der går noget galt i fortolkningen af danske bogstaver idet man kalder databasen, men kan ikke gennemskue præcist hvor og hvordan jeg løser det.

CMS siderne bruger utf-8. Asp siderne indlejres i CMS'et og ser ud til at nedarve metadata/<head> herfra (når man kigger på kildekoden udefra). Der er én ASP side til søgeformularen og resultaterne vises på en anden ASP side. Asp siderne ligger på en anden server end CMS-systemet.

ASP-side 1:
<body>
<form method="POST" action="http://ordbog.ku.dk/daen_result/">
<input name="Keyword" size="40" tabindex="1">&nbsp;
<input type="submit" value="Søg" name="Action" tabindex="3">&nbsp;
<input type="reset" value="Clear" name="Reset" tabindex="4"><br><br>
</form><br>
</body>

ASP-side 2:
<%@ Language=VBScript %>

<%
'Set the server locale
Session.LCID = 1030
%>

<body>
<!-- Standard doctype: -->
    <H1>Søgeresultat</H1>
<%
strKeyword = request.form("Keyword")

set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("kulex.mdb")
myConn.Open DSN

If Len(strKeyword) = 0 Then
Response.Clear
Response.Redirect("http://ordbog.ku.dk")
Else
strKeyword = Replace(strKeyword,"'","<B>''</B>")
End If

'SQL- sætning henter data

strSQL = "SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE"
strSQL = strSQL & " (tbl_danish.Dansk LIKE '" & strKeyword & "%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASC"
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
%>

<%
' Skaber et recordset udfra SQL strengen
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
  ' Hvis der er fundet poster på søgningen
    Response.Write "<table class=list cellspacing=0 border=0  margin=0 padding=0>"
    Response.Write "<tr><th valign=""middle"" width=""15%""><h3>Dansk</h3></th><th valign=""middle"" width=""15%""><h3>Engelsk</h3></th><th valign=""middle"" width=""15%""><h3>Kommentar</h3></th></tr>"
    Do While Not rs.EOF
    dim Dansk
    Dansk = rs("Dansk")
    dim Engelsk
    Engelsk = rs("Engelsk")
    Response.Write "<tr><td>" & rs("Dansk") & "</td>"
    Response.Write "<td>" & rs("Engelsk") & "</td>"
    Response.Write "<td>" & rs("dk_definition") & "</td></tr>"
        rs.MoveNext
    Loop
    Response.Write "</table>"
Else
    ' Hvis der ikke er fundet poster på søgningen
    Response.Write "Der blev ikke fundet noget på denne søgning. Søg eventuelt på noget andet."
End If

' Rydder op efter os
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>

<!-- :Standard doctype -->
</body>
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 14:33 #1
Undskyld - jeg skrev forkert adresse til ordbogen: Den hedder http://www.ordbog.ku.dk
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 14:35 #2
direkt&#248;r
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 14:37 #3
Hej,

Hvis du nu bare lige laver en response.write af keyword når du poster direktør, hvad er HTML outputtet så? Direktør eller direkt&#248;r

Hvis det er Direktør, så skal du lave nogle replace funktioner for danske tegn
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 14:41 #4
Lige en anden ting jeg studsede over hvorfor erklærerer du disse variabler når de ikke bliver brugt?

Engelsk, Dansk?

    Do While Not rs.EOF
    dim Dansk
    Dansk = rs("Dansk")
    dim Engelsk
    Engelsk = rs("Engelsk")
    Response.Write "<tr><td>" & rs("Dansk") & "</td>"
    Response.Write "<td>" & rs("Engelsk") & "</td>"
    Response.Write "<td>" & rs("dk_definition") & "</td></tr>"
        rs.MoveNext
    Loop

Burde vel være

    Do While Not rs.EOF
    dim Dansk
    Dansk = rs("Dansk")
    dim Engelsk
    Engelsk = rs("Engelsk")
    Response.Write "<tr><td>" & Dansk & "</td>"
    Response.Write "<td>" & Engelsk & "</td>"
    Response.Write "<td>" & rs("dk_definition") & "</td></tr>"
        rs.MoveNext
    Loop
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 15:38 #5
Hej Mini-me

HTML outputtet er: direkt&#248;r

Mht til variablerne så kan jeg desværre ikke svare dig - det er nemlig ikke mig der har programmeret det og jeg er stadig for meget nybegynder i ASP kodning til at kunne fange den slags. Jeg har ændret det til det du foreslår og det gør så vidt jeg kan se ingen forskel.
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 15:54 #6
Prøv det her

If Len(strKeyword) = 0 Then
Response.Clear
Response.Redirect("http://ordbog.ku.dk")
Else
strKeyWord = Replace(strKeyWord,"&#248;","ø")
strKeyword = Replace(strKeyword,"'","<B>''</B>")
End If

strSQL = strSQL & " (tbl_danish.Dansk LIKE '" & strKeyword & "%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASC"
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
response.write(strSQL)

og se om hvis du søger på direktør nu giver noget resultat..

evt og så lige send mig outputtet af SQL strengen
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 16:13 #7
Jeg har prøvet at erstatte med dit forslag og outputtet er:

SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE (tbl_danish.Dansk LIKE 'direktør%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASCDer blev ikke fundet noget på denne søgning. Søg eventuelt på noget andet.

Hvis jeg fjerner "response.write(strSQL)" fra koden får jeg bare den sædvanlige melding om, at der ikke blev fundet noget på søgningen.
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 16:19 #8
NB - HTML outputtet af ovenstående (fra kildekoden) er:

<h1>S&#248;geresultat</h1>

SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE (tbl_danish.Dansk LIKE 'direkt&#248;r%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASCDer blev ikke fundet noget p&#229; denne s&#248;gning. S&#248;g eventuelt p&#229; noget andet.
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 16:23 #9
SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE (tbl_danish.Dansk = 'direktør') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASC

giver den noget resultat??
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 16:39 #10
nej, det er det samme:

SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE (tbl_danish.Dansk = 'direktør') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASCDer blev ikke fundet noget på denne søgning. Søg eventuelt på noget andet.
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 17:05 #11
Kan man komme i nærheden af databasen?
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 17:14 #12
Du kan få en kopi af databasen, hvis du vil - jeg tror ikke jeg kan give dig adgang til basen på den server den ligger på nu. Jeg ved ikke om jeg kan uploade databasen her et sted eller sende den til dig?
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 17:37 #13
Er ret sikker på at fejlen opstår i sammenkoblingen med CMS'et.

Når jeg prøver at søge i asp-filen direkte på den server filen ligger på (altså uden at gå ind på www.ordbog.ku.dk) kan jeg godt søge på æ, ø og å og resultatet bliver vist fint på siden www.ordbog.ku.dk/daen-result/
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 18:03 #14
Du må gerne sende mig en kopi af db'en så kan jeg lige prøve at teste det af. cb@eliteweb.dk
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 18:09 #15
Har lige sendt dig en kopi af basen + asp-filerne. Tak fordi du vil bruge tid på det.
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 18:20 #16
Hmmm http://macd.dk/forside.asp har lige lagt søge filen op, det virker fint hvis jeg skriver direktør nu. Så det må være fordi der sker noget spændende omkring encoding... kigger lige nærmere på det.
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 18:30 #17
Kan du lige prøve at ligge dette op ?

      <%
strKeyword = request.form("Keyword")

set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("kulex.mdb")
myConn.Open DSN

If Len(strKeyword) = 0 Then
Response.Clear
Response.Redirect("http://ordbog.ku.dk")
Else
strKeyword = Replace(strKeyword,"'","<B>''</B>")
End If

'SQL- sætning henter data

response.Write("Det valgte søgeord er:" & strKeyword)

strSQL = "SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE"
strSQL = strSQL & " (tbl_danish.Dansk LIKE '" & strKeyword & "%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASC"
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
response.Write("SQL output:" & strSQL)
%>
      <%
' Skaber et recordset udfra SQL strengen
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
  ' Hvis der er fundet poster på søgningen
    Response.Write "<table class=list cellspacing=0 border=0  margin=0 padding=0>"
    Response.Write "<tr><th valign=""middle"" width=""15%""><h3>Dansk</h3></th><th valign=""middle"" width=""15%""><h3>Engelsk</h3></th><th valign=""middle"" width=""15%""><h3>Kommentar</h3></th></tr>"
    Do While Not rs.EOF
    dim Dansk
    Dansk = rs("Dansk")
    dim Engelsk
    Engelsk = rs("Engelsk")
    Response.Write "<tr><td>" & rs("Dansk") & "</td>"
    Response.Write "<td>" & rs("Engelsk") & "</td>"
    Response.Write "<td>" & rs("dk_definition") & "</td></tr>"
        rs.MoveNext
    Loop
    Response.Write "</table>"
Else
    ' Hvis der ikke er fundet poster på søgningen
    Response.Write "Der blev ikke fundet noget på denne søgning. Søg eventuelt på noget andet."
End If

' Rydder op efter os
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 18:32 #18
og lige den her også <% Response.Write("codepage:" & Session.CodePage) %>
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 18:34 #19
jeps - jeg får følgende output:

SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE (tbl_danish.Dansk LIKE 'direktør%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASCDet valgte søgeord er:direktørSQL output:SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE (tbl_danish.Dansk LIKE 'direktør%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASCDer blev ikke fundet noget på denne søgning. Søg eventuelt på noget andet.
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 18:36 #20
Fik ikke lige den sidste kode med før - jeg har sat den ind efter alt det andet og får nu følgende output:

SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE (tbl_danish.Dansk LIKE 'direktør%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASCDet valgte søgeord er:direktørSQL output:SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE (tbl_danish.Dansk LIKE 'direktør%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASCDer blev ikke fundet noget på denne søgning. Søg eventuelt på noget andet.codepage:1252
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 18:40 #21
Slet lige alt du har og prøv med dette:

<%
session.CodePage = 1231
Response.Write(Session.CodePage)

strKeyword = request.form("Keyword")

set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("kulex.mdb")
myConn.Open DSN

If Len(strKeyword) = 0 Then
Response.Clear
Response.Redirect("http://ordbog.ku.dk")
Else
strKeyword = Replace(strKeyword,"'","<B>''</B>")
strKeyword = Replace(strKeyword,"&#248;r","ø")
strKeyword = Replace(strKeyWord,"Ø","FyOrd")
strKeyword = Replace(strKeyWord,"æ","FyOrd")
strKeyword = Replace(strKeyWord,"Æ","FyOrd")
strKeyword = Replace(strKeyWord,"Å","FyOrd")
strKeyword = Replace(strKeyWord,"å","FyOrd")
End If

'SQL- sætning henter data

response.Write("Det valgte søgeord er:" & strKeyword)

strSQL = "SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE"
strSQL = strSQL & " (tbl_danish.Dansk LIKE '" & strKeyword & "%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASC"
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
response.Write("SQL output:" & strSQL)
%>
      <%
' Skaber et recordset udfra SQL strengen
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
  ' Hvis der er fundet poster på søgningen
    Response.Write "<table class=list cellspacing=0 border=0  margin=0 padding=0>"
    Response.Write "<tr><th valign=""middle"" width=""15%""><h3>Dansk</h3></th><th valign=""middle"" width=""15%""><h3>Engelsk</h3></th><th valign=""middle"" width=""15%""><h3>Kommentar</h3></th></tr>"
    Do While Not rs.EOF
    dim Dansk
    Dansk = rs("Dansk")
    dim Engelsk
    Engelsk = rs("Engelsk")
    Response.Write "<tr><td>" & rs("Dansk") & "</td>"
    Response.Write "<td>" & rs("Engelsk") & "</td>"
    Response.Write "<td>" & rs("dk_definition") & "</td></tr>"
        rs.MoveNext
    Loop
    Response.Write "</table>"
Else
    ' Hvis der ikke er fundet poster på søgningen
    Response.Write "Der blev ikke fundet noget på denne søgning. Søg eventuelt på noget andet."
End If

' Rydder op efter os
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 18:50 #22
Slet lige denne linie
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 18:50 #23
session.CodePage = 1231
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 18:51 #24
det er derfor du får en 500 fejl lige nu.. :)
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 18:53 #25
Det kan jeg slet ikke få til at virke  - får meddelelsen. 500 Unhandled error
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 18:59 #26
Nu har jeg slettet linien (fik postet før jeg havde set dit svar før).

jeg får nu følgende:

1252Det valgte søgeord er:direktørSQL output:SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE (tbl_danish.Dansk LIKE 'direktør%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASCDer blev ikke fundet noget på denne søgning. Søg eventuelt på noget andet.
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 19:06 #27
Jeg forstår det ikke...
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 19:09 #28
Data bliver manipuleret på en eller anden facon....
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 19:13 #29
Prøv lige at ret den her : strKeyword = Replace(strKeyword,"&#248;","ø")
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 19:28 #30
Så får jeg følgende output:

1252Det valgte søgeord er:direktørSQL output:SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE (tbl_danish.Dansk LIKE 'direktør%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASCDer blev ikke fundet noget på denne søgning. Søg eventuelt på noget andet.

Tror du har ret i, at der sker noget omkring encodingen.

Jeg har forsøgt at kortlægge handlingen omkring en søgning:

1)Søgesiden www.ordbog.ku.dk (server1) er en cms-side, der indeholder en asp-fil som cms-siden trækker fra en anden server(server2 - http://www.ku.dk/kulex/forside.asp).

2)Søgeordet sendes til og behandles på en anden asp-fil der ligger på server2, men som vises på server1 via adressen http://ordbog.ku.dk/daen_result/. Resultatsiden godt kan vise resultater indeholdende æ,ø og å (hvis man fx søger på "dir" kommer "direktør" op som resultat, så det kan altså godt lade sig gøre).

3) Hvis man indtaster et søgeord indeholdende æ,ø eller å (direktør) direkte i den første asp-fil på server2 (http://www.ku.dk/kulex/forside.asp) virker det fint, og man får et rigtigt resultat som vises i CMS'et (server1).

Det må altså være noget der sker via indlejringen af den første asp-fil i CMS'et.

Kan det være noget urlencoding der går galt?
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 19:29 #31
Er nødt til at tage en pause, men kigger på det igen senere i aften.
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 19:33 #32
HAr lige sendt dig en mail..
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 22:32 #33
Tak - men får stadig ingenting med den nye db:

1252Det valgte søgeord er:direktørSQL output:SELECT tbl_danish.id_dansk, tbl_danish.Dansk, tbl_danish.dk_definition, tbl_english.id_english, tbl_english.Engelsk FROM tbl_danish INNER JOIN tbl_english ON tbl_danish.id_dansk = tbl_english.fr_dansk WHERE (tbl_danish.Dansk LIKE 'direktør%') ORDER BY Dansk ASC, Engelsk ASCDer blev ikke fundet noget på denne søgning. Søg eventuelt på noget andet.

Kan ikke umiddelbart se hvad du har ændret i databasen?
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 22:44 #34
Nå ja, kan se at hvis jeg søger fra http://www.ku.dk/kulex/forside.asp (altså uden om CMS'et) på direktør, så får jeg ikke længere noget resultat. Det gjorde jeg før med den gamle db.
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 22:58 #35
ændr lige til den her:

strKeyword = Replace(strKeyword,"ø","&#248;")
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 23:01 #36
Hmmm nej det burde ikke hjælpe... hmm jeg må virkelig sige jeg har svært ved at gennemskue helt hvad det er der sker...
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2008 - 23:03 #37
Er det stadig den db jeg sendte der er lagt op?
Avatar billede annex Nybegynder
17. juli 2008 - 23:39 #38
ja, det er det.
Avatar billede annex Nybegynder
18. juli 2008 - 13:57 #39
Nu har jeg skiftet til den gamle database igen og har lagt HTML-koden fra søgesiden direkte nd i CMS'et, så der nu kun er én indlejret ASP-side (resultatsiden). Det gør ingen forskel.
Avatar billede mini-me Nybegynder
18. juli 2008 - 15:23 #40
Der sker en eller anden form for manipulering med data når de bliver kørt igennem det CMS system. Jeg kan desværre ikke gemmeskue det.

Prøv at luk den her tråd og opret en ny - det kan være der er andre der har et par ideer.

Nu det tid til ferie ;-)
Avatar billede annex Nybegynder
18. juli 2008 - 15:26 #41
ok - 1000 tak for hjælpen  og god ferie:-)
Avatar billede annex Nybegynder
29. juli 2008 - 14:02 #42
Hej Mini-me

Nu har jeg fiflet lidt videre og det du har lavet virker faktisk - jeg skulle bare slette:

strKeyword = Replace(strKeyword,"'","<B>''</B>")
strKeyword = Replace(strKeyword,"&#248;r","ø")
strKeyword = Replace(strKeyWord,"Ø","FyOrd")
strKeyword = Replace(strKeyWord,"æ","FyOrd")
strKeyword = Replace(strKeyWord,"Æ","FyOrd")
strKeyword = Replace(strKeyWord,"Å","FyOrd")
strKeyword = Replace(strKeyWord,"å","FyOrd")

Så jeg skylder dig 100 point - lægger du lige et svar?
Avatar billede mini-me Nybegynder
05. august 2008 - 22:46 #43
Svar.
Avatar billede mini-me Nybegynder
05. august 2008 - 22:46 #44
og med mulighed for at godkende :)
Avatar billede annex Nybegynder
06. august 2008 - 10:08 #45
Tak for hjælpen:-)